GIMCANA DIVERSTITAT DE GÈNERE A L’INSTITUT

Des del 19 al 21 de desembre a l’Institut de Camarles hem estat treballant amb el tema de la diversitat de gènere. Basant-nos amb el tema del projecte ERASMUS+ BRIDGE (the GAP) que estem realitzant aquest curs al nostre centre i per tal de garantir la implicació de  tots els alumnes de l’ESO, hem fet  un petit projecte al voltant del tema que s’ha tractat aquest primer trimestre. Entre tots els alumnes de l’ESO han creat dues gimcanes, una per a primer cicle i l’altra a segon cicle. Cada classe ha estat encarregada de dissenyar una prova diferent: rosco de passaparaula, picalletres,  rap del respecte, kahoot, memory, joc de segueix la pista i qui és qui. A cada classe hi havia cinc grups i cada grup va confeccionar una prova. Dilluns, per tal de fer una introducció del tema, vam mirar una pel.lícula diferent a cada cicle i vam fer un debat a cada classe basat amb unes preguntes sobre la pel.lícula. Vam aprendre com la diversitat de gènere és tractada en les diverses cultures i com no totes accepten la llibertat d’expressió de l’orientació sexual de cadascú.  Després els alumnes es van dividir en grups i van començar a confeccionar la prova i el cartell de la mateixa. Dimarts, es va continuar elaborant la prova, les seves instruccions i puntuació. El dimecres es va portar a terme la gimcana durant cinc hores. Cada grup realitzava cinc proves diferents, una cada hora, sent una la que ells van confeccionar i per tant sent ells els coordinadors. Cada grup seguia un itinerari diferent i no repetia mai de prova. El grup guanyador de cada prova, obtenia una targeta amb una frase relacionada amb el tema.  A última hora del matí es van donar a conèixer els guanyadors de les dues gimcanes, aquells que van col.leccionar més punts i més frases, i es va fer l’entrega de premis. 

A través d’aquest projecte els alumnes i professors hem après més sobre la diversitat de gènere, hem millorat en el treball col.laboratiu i cooperatiu, hem fomentat la cohesió social, hem reforçat els valors com la tolerància i acceptació, hem après sobre el significat de LGTBIQ+, hem conegut els Drets Humans, hem consultat la llei al voltant del tema al nostre país i hem fomentat la capacitat creativa del nostre alumnat.

Estem introduint a poc a poc al nostre institut una nova forma d’aprendre i ensenyar basada en projectes i el treball cooperatiu, on es presenta un repte als alumnes que han de solucionar a través de les diferents tasques plantejades a la situació d’aprenentatge.

Aquí teniu un vídeo amb les fotots d’aquests dies. Esperem que us agradi!