ERASMUS+ A MONZA, ITÀLIA

Hola, som els estudiants espanyols que van participar en el projecte d’Erasmus + a Itàlia i us volem explicar una mica sobre la nostra experiència durant aquests sis dies.

El viatge va ser del 30 d’abril fins al 5 de maig i van participar estudiants de la República Txeca (Gymnázium Jana Blahoslava), Alemanya (Gymnasium Wildeshausen), Grècia (3r Liceu de Koropi), Itàlia (I.I.S Mosè Bianchi) i Espanya ( Institut de Camarles). Així mateix, el tema central d’aquest projecte va ser una educació de qualitat.

El 30 d’abril a les 9.35h, ens vam desplaçar des de l’Aldea fins a l’aeroport de Barcelona amb autobús. Vam agafar el vol cap a Milà a les 16:00 i vam arribar allí a les 17:40.

Més tard, vam anar en taxi fins a Monza, i cap a les 19:30 ja coneiÍem les nostres famílies d’acollida. La resta del dia vam estar amb ells i sobretot amb els nostres companys italians.

L’1 de maig, vam fer una excursió per veure Murano, Burano i Venècia.

Per començar, havíem d’estar a l’escola de Monza a les 6:00h perquè havíem d’ agafar l’autobús. El viatge va durar unes 3 hores, així que vam arribar cap a les 9:00h del matí. Després, vam agafar el vaixell per anar a Murano. Allà, ens vam separar en quatre grups i cada membre del grup va explicar un lloc d’una de les illes que preparàrem dies abans.

A més, sobre les 19:00h vam començar el viatge de tornada.

El 2 de maig, vam exposar les quatre presentacions, que havíem estat preparant setmanes abans, sobre l’educació de qualitat. Més tard, els nostres companys van comprar bitllets d’autobús a Cinisello Balsamo, així que vam anar a una escola Montessori per veure el seus mètode d’estudi. Després, vam tornar amb un altre bus i vam aprofitar per a anar a l’estació de tren i comprar els bitllets per al viatge a Milà de l’endemà.

A la tarda, vam fer un recorregut pel centre de Monza i a la nit vam sopar amb tots els alumnes junts a una pizzeria.

El 3 de maig, vam fer una altra excursió, però aquesta cop vam viatjar a Milà. Primer, vam tenir un guia que ens va explicar coses sobre Leonardo Da Vinci, i vam veure en diferents llocs, com per exemple, la seva estàtua en aquesta ciutat. També, vam estar a la Catedral de Milà, al Castello Sforzesco i la Galleria Vittorio Emanuele II. Després de dinar, vam anar a un Museu i una altra guia ens va explicar encara més curiositats sobre Leonardo Da Vinci.

El dia 4 de maig, vam tornar a l’I.I.S Mosè Bianchi, per continuar exposant les presentacions que no vam fer el dimarts. A més, vam debatre per grups sobre la nostra opinió sobre com és una escola ideal, i després de l’esmorzar, cada grup va exposar les seves idees.

A la tarda, vam anar a l’ajuntament de Monza i l’alcalde ens va fer un petit discurs. També, ens van lliurar uns diplomes, i per acomiadar-nos, vam fer un berenar a un parc anomenat Villa Reale.

El 5 de maig, ens vam llevar molt aviat, per anar en taxi de Monza a l’aeroport de Malpensa. Més tard, a les 10:10h, vam agafar el vol cap a Barcelona i vam arribar a l’Aldea amb autobús cap a les 15.00h.

Va ser una experiència increïble, així que motivem als alumnes a participar en aquests tipus de projectes,perquè per a nosaltres, va ser un viatge inoblidable.

Aquí teniu un petit vídeo de la nostra experiència!