Projecte Rock’in

ROCK’IN és un programa pilot als centres de secundària què pretén canviar per complet el paradigma de les hores de música lectiva dels Instituts.

Aquest projecte es posarà en marxa a partir del curs 2020-21 amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cabrils, l’Escola Municipal de Música de Cabrils i la Xarxa de Cases de la Música de Catalunya.

Es tracta de dotar als instituts d’un banc d’instruments (guitarres elèctriques, baixos, bateries elèctriques i teclats). Els alumnes trien quin instrument volen aprendre a tocar. Cada instrument té un software (Xbox o PC) d’autoaprenentatge. Els alumnes fan aquest procés d’autoaprenentatge amb la supervisió del professor/a de música i professorat de reforç. A partir del segon trimestre, els alumnes comencen a treballar els combos (tocar junts cadascú el seu instrument) guiats per professorat de reforç i el professor/a de l’INS.

Aquest projecte dota d’eines i recursos per treballar amb tots els alumnes de secundària en les hores obligatòries i optatives.

Objectiu:
– Augmentar el nombre de població que sap tocar un instrument.
– Treballar les habilitats musicals i autoestima dels alumnes.
– Reforçar la cohesió del grup i les aptituds col·laboratives a travès de la música i els combos d’alumnes.
– Augmentar l’interès per la música en viu.
– Donar múscul i importància a l’assignatura de música.
– Creació de nous públics