Curs 2020-2021

Pla d'Organització per al Curs 2020-21

L'alumnat haurà de portar complimentada i signada la declaració responsable el primer dia que es presenti a l'institut i lliurar-la al tutor/a.
Declaració responsable per a les famílies d'alumnes d'educació secundària obligatòria, batxillerat i cicles formatius (alumnes menors de 18 anys).

Si necessiteu informació contacteu amb nosaltres mitjançant un missatge a l’adreça de correu a8046657@xtec.cat. Si hi feu constar les vostres dades (nom, cognoms i un telèfon) ens posarem en contacte amb vosaltres tan aviat com sigui possible, fent servir el correu electrònic o bé telefònicament.

Informació sobre l’institut:

1. Una mica d’història
  2. Itineraris dels estudis
  3. Projecte de centre

Acte de reconeixement qualificació de les PAU

El passat 13 d’octubre, a l’Ajuntament d’Esplugues es va reunir tot l’alumnat del municipi que ha superat la convocatòria ordinària de les PAU 2020 amb la qualificació d’excel·lent. Entre aquest alumnat es trobava la nostra, ara, exalumna Maria Martí Valls.
L’alcaldessa d’Esplugues, la Sra. Pilar Díaz,… Llegeix més»

Encetem un nou curs!

Avui, 14 de setembre, hem iniciat amb l’alumnat el curs 2020-21. Es tracta d’un curs ple d’incerteses i de dubtes, però a la vegada carregat d’il·lusió, ganes i alegria per part de tota la comunitat educativa que integra el nostre institut: el Blume!
L’alumnat d’ESO i… Llegeix més»

Menció honorífica “Premi esportista en edat escolar”

El Consejo Superior de Deportes ha comunicat, en data 16 de juliol d’enguany, que l’alumna Mama Dembelé Traore ha estat guardonada amb una menció honorífica del “Premio deportista en edad escolar” en la convocatòria de l’any 2019, com a representant de bàsquet de la comunitat… Llegeix més»

Alumnes guardonats per l’Ajuntament d’Esplugues

L’alumnat  del nostre institut participa, des de la primera edició, en la convocatòria dels premis de Treballs de Recerca convocats per l’ajuntament d’Esplugues de Llobregat.
Avui, 20 de juliol s’ha celebrat, de manera virtual, l’acte d’entrega d’aquests premis que ha estat presidit per la Sra. Pilar… Llegeix més»

Ara la Història l’escrius tu!

Aquí teniu una mostra de l’última activitat del curs relativa a la matèria de ciències socials de 4t d’ESO.
L’objectiu de l’activitat ha estat treballar per part de l’alumnat la Memòria històrica pròpia. Els alumnes s’han convertit en autèntics reporters, per a crear una càpsula del… Llegeix més»

Premi al TR de l’Eric Domínguez

El passat 5 de juny es van donar a conèixer en un acte virtual els guanyadors dels Premis Hèracles 2020, atorgats per la secció catalana de la Societat Espanyola d’Estudis Clàssics als millors treballs de recerca d’àmbit català i de tema clàssic. L’alumne de 2n… Llegeix més»

Lliurament Orles 2n BTX 2020

El dimecres 3 de juny, a les 18h, ens vam trobar telemàticament la comunitat educativa de l’institut Joaquim Blume, acompanyada de les famílies i dels tècnics i responsables esportius del Consell Català de l’Esport per tal d’acomiadar la 29a. promoció d’estudiants que passa pel nostre… Llegeix més»

Sant Jordi 2020 (#Actuem)

Moltes gràcies, per totes les aportacions de l’alumnat i professorat, per la vostra dedicació i entusiasme, especialment en aquests moments on ens cal obrir les nostres finestres a l’esperança i a la recuperació de la normalitat.
MOLTES FELICITATS!!!
Víctor Cantos i Bové
INS Joaquim Blume
       … Llegeix més»

Celebracions de Joan Perucho i de Josep Carner. Sant Jordi 2020

Celebració del Centenari del naixement de Joan Perucho i del Cinquantenari de la mort de Josep Carner
Com és habitual, des del departament de llengua i literatura catalana del nostre institut, cada curs escolar homenatgem els escriptors de l’any.
Enguany celebrem el centenari del naixement de l’escriptor… Llegeix més»

Teatre LLatí

Dins el marc de la XXV edició dels festivals de teatre juvenil grecollatí, el cinc de març passat l’alumnat de llatí de 4t d’ESO i 1r i 2n de batxillerat vam assistir a la representació dels Menecmes, de Plaute, al teatre Joventut de l’Hospitalet. És… Llegeix més»

Sortida Audiència Jove

El passat dimarts dia 3 de març, alumnat de 4t d’ESO A i B ens vam desplaçar a l’Espai Baronda, per realitzar l’activitat de l’Audiència Jove.
L’Audiència Jove és un programa que proposa l’ajuntament d’Esplugues en què s’hi impliquen els instituts públics del municipi per promoure… Llegeix més»

8 de març de 2020

Des de l’Institut Joaquim Blume impulsem la commemoració del Dia Internacional de les dones amb activitats per visibilitzar i conscienciar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones i us convidem a reflexionar i actuar per empoderar les noies i dones… Llegeix més»

Xerrada sobre Captadors d’Energia Solar

El dia 26 de febrer d’enguany, l’alumnat de 3r d’ESO va assistir a una xerrada sobre el funcionament dels captadors solars que hi ha a la Residència Joaquim Blume.
Aquesta xerrada es va realitzar al sostre de l’esmentada residència. Allí, un arquitecte i un enginyer els… Llegeix més»