Prova d’acreditació de competències TIC

Prova d’acreditació de competències TIC:
IC3 Global Standard 5 – Fundamentos de la computación

Dia 24 de febrer, 12:00h

El passat dimecres 24 de febrer, els i les alumnes de 1er del CFGM de Gestió Administrativa, van presentar-se a la prova oficial per l’obtenció de la certificació IC3 GS5, en l’especialitat de “Fundamentos de la computación”.

IC3 Global Standard 5 és una certificació que acredita el coneixement i ús de determinades competències i habilitats informàtiques bàsiques requerides tant en l’àmbit educatiu com professional. La certificació IC3 GS5 compleix amb els requisits exigits pel Marc Comú Europeu de Competències Digitals (DigiComp 2.0) i està avalada pel Consell Mundial d’Alfabetització Digital (GDLC).

Dins dels tres tipus d’acreditació IC3 GS5 que s’ofereixen (podeu veure més informació a l’enllaç), els alumnes es van presentar a l’examen “Computing fundamentals”, on se’ls va avaluar de temes relacionats amb:
  • Dispositius mòbils
  • Maquinari, programari i sistemes operatius
  • Funcionament del núvol
  • Ús d’impressores, càmeres, escàners, controladors i aplicacions.
  • Protecció antivirus
  • Resolució de problemes comuns

Obtenir aquesta certificació (i d’altres) contribueix, per una banda, a adquirir tècniques i habilitats bàsiques per al desenvolupament de les competències TIC, i d’altra banda, contribueix a l’ocupabilitat, destacant sobre d’altres candidats i acreditant les competències TIC davant dels reclutadors.

Per obtenir aquesta certificació s’ha de superar una prova de 50 preguntes, amb una durada de 50 minuts, on apareixen tant preguntes tipus teòric com activitats pràctiques. Per superar la certificació cal obtenir una qualificació igual o superior a 700 sobre 1000.

A causa de la situació actual de pandèmia, els i les alumnes van realitzar la prova a l’Institut, però de forma telemàtica. Van utilitzar un escriptori remot per connectar-se a l’ordinador del centre certificador, des del qual, van supervisar en tot moment la realització de cada una de les proves.

Els i les alumnes van valorar molt positivament la realització d’aquesta certificació, i l’equip de professors implicats, pensem que és important, tant per l’assoliment de nous reptes, com també perquè els alumnes vagin entrenant aquest tipus de proves en les quals es viu certa “tensió”, ja que al llarg de la vida podran trobar-se’n d’altres (proves de selecció, concursos públics, carnet de conduir, exàmens eliminatoris, etc.).

Més informació:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *