Sortida al museu de la música de Barcelona

La setmana passada, concretament els dies 20 i 21 de maig de 2021, l’alumnat de 1r d’ESO van realitzar una sortida al Museu de la música de Barcelona, situat a l’Auditori de la ciutat. Allí van poder fer un taller de Gamelan, un instrument originari de Indonesia, característic de la música popular de les illes de Java i Bali. Es calcula que els primers gamelans complets daten del segle VIII. Amb el taller, l’alumnat va poder experimentar amb la sonoritat d’aquest instrument tan potent.

Més tard, els/les alumnes van poder fer una vista al Museu de la música, fent un recorregut per la història dels instruments propis de la música occidental de la col·lecció permanent del museu.

Aquesta sortida s’emmarca dins de la unitat didàctica treballada a classe sobre les músiques del món.

Neus Gómez i Anna Gassiot
Departament artístic