PROFESSORS PER UN DIA

L’alumnat del PFI d’Auxiliar de muntatges d’instal·lacions elèctriques, d’aigua i gas, del Institut Badia del Vallès, han estat professors per un dia.

En col·laboració amb el Departament de Matemàtiques del Institut, vam realitzar un petit projecte en que els alumnes del PFI es preparaven una sessió de matemàtiques per anar a ensenyar-ho a les aules de 1r d’ESO. La temàtica triada va ser la suma i la resta de fraccions, ja que era el tema que els tocava treballar als més petits del Institut.

Amb aquest objectiu, va entrar dos dies el professor de matemàtiques de 1r d’ESO a l’aula del PFI. El primer dia vam dedicar-lo a repassar la teoria i ordenar els conceptes per poder-los transmetre. El segon dia, vam fer petits grups que van fer alguna pràctica davant dels companys, després d’acordar com ensenyarien els continguts.

Finalment, va arribar el dia. En grups de tres van entrar a les aules de 1r d’ESO i els hi van explicar com sumar i restar fraccions. Alguns dels comentaris de l’alumnat de la ESO al acabar la classe eren “Ya ha pasado la hora? Me ha pasado volando!” o “que vengan más a menudo que lo he entendido muy bien”.

L’alumnat del PFI, superada la vergonya inicial que alguns tenien, també van valorar molt positivament l’experiència, al igual que el professorat encarregat de dur a terme l’activitat. Quan hem d’ensenyar quelcom, hem d’haver-ho entès i processat, és una gran manera d’aprendre. I l’aprenentatge entre iguals sempre arriba més fàcilment als joves. Així que tenim la intenció de repetir l’any vinent!