Un centre de Qualitat e Milhora

INSTITUT D’ARAN: un Centre de Qualitat e Milhora.

Er Institut d’Aran des de hè fòrça temps a amiat un conjunt d’accions e proaccions pr’amor d’arténher era excelléncia educativa. Aguest procès ei eth frut dera implicación de tota era comunitat educativa: escolans, pairs e mairs, docents, administracions locaus e educatives, e diuèrses entitats d’Aran.

Er Institut a estat tostemp conscient dera importancia d’ua bona educación. Es professionaus e era rèsta dera comunitat educativa trebalhan entà cercar era milhora continua e era satisfaccion de totes es persones implicades. Per açò, eth nòste objectiu compartit ei d’establir ua linha de trebalh e d’exit pr’amor qu’es vòsti hilhs siguen en un centre educatiu de qualitat contrastada.

En Institut d’Aran poderatz trapar:
 

En relacion a…… : 

ER AMBIT PEDAGOGIC:

  1. Atencion educativa e psicopedagogica personalizada as besonhs deth vòste hilh/a. damb programes de diversificacion curriculara, atencions individualizades e especifiques, trebalh en petiti grops, trebalhs derefòrç e/o ampliacion…
  2. Organitzacion deth Centre per equips docents, pr’amor d’afavorir eth seguiment pedagogic der alumnat.
  3. Un Plan d’Accion Tutoriau suenhat se realizen tutories de seguiment en tot arténher ua ràtio de mens de 10 escolans per cada tutor/itz.
  4. Impuls dera formacion intèrna deth professorat. Professorat implicat e organizat en equips de milhora intèrns: entàs programacions didactiques, entath caièr deth professorat, entath desvolopament de contenguts digitaus, entath trabalh especific en Plan d’Accion Tutoriau, en Educacion Emocionau…
  5. Artenhuda d’un consens  adequat respecte ath Projècte Lingüistic que garantís era competencia lingüística en cinc lengües: castelhan, occitan (aranés), anglés e francés.
  6. Implantacion i reformulacion deth projècte Educat 2.0 a trauès deth PLA TAC entà afavorir era competéncia digitau des nòsti escolans.
  7. Milhora der abit lector a trauès deth programa “Impuls ara Lectura”, e milhora der espaci dera Bibliotèca. Coordinacion damb nera bibliotèca municipau.
  8. Coordinacion damb eth Servici Aranés dera Salut (SAS) d’ua sèrie d’actuacions pr’amor de sensibilizar e informar es escolans sus abits saludables (nutricion e activitat física)
  9. Trebalh sus educacion emocionau damb er alumnat de 1r. cicle d’ESO.
  10. Projècte de relacion internacionau damb Instituts de França e Estats Units damb er objectiu de potenciar es lengües estrangères.

ERA AUFÈRTA ACADÈMICA:

  1. S’a impulsat e organizat ua FP adaptada ar entorn, entàs familhes d’Administracion e Espòrts. Ena FP s’a potenciat eth Plan d’Impuls ar Anglés.
  2. S’a establit un convèni damb Er Institut Obert de Catalonha (IOC) entà afavorir e aumentar era oferta academica en Bachilherat.
  3. Convèni damb eth Conselh Generau ena implantacion deth Centre de Tecnificacion d’Espòrts d’Hivèrn, que da supòrt integrau a toti es joeni esportistes qu’an estat seleccionadi pera Federacion d’Espòrts d’Hivern.
  4. Desvolopament deth Programa d’Acreditacion professionau  entad aqueres persones que vien deth mon laborau e vòlen acreditar documentaument era sua experiencia professionau.

ACTIVITATS EXTRAESCOLARES:

  1. Potenciacion des activitats extraescolares a trauès deth PCEE (Associacion Esportiva der Institut d’Aran). I a un ampli ventalh d’activitats entà escuélher de tipe esportiu e culturau.

RECORSI  E MILHORES ARTENHUDES:

  1. Rehabilitacion integrau dera bastissa.
  2. Establiment deth Plan estrategic especific damb eth Departament d’Ensenhament (damb ua aportacion económica èxtre de mès de 80.000 €)
  3. Artenhuda deth  “Certificat de Qualitat e Milhora Continua ISO 9001”, que certifique  qu’eth centre dispause d’ua sèrie de mecanismos organizatius e de gestion entà asegurar era plia satisfaccion des sòns usatgèrs (encara qu’era terminologia utilizada “usatgèr” non m’agrade pas guaire de cara ath public en generau).
  4. Melhora substanciau dera contractacion dera empresa de neteja deth Centre.
  5. Digitalitzacion des aules ordinàries entà que tot er alumnat e professorat age accès as naues tecnologies. Damb ua dotacion d’inversion artenhuda de mès de 114.000 €.
  6. Creacion d’ua imatge corporativa de centre (Logo der Institut d’Aran)
  7. Milhora e desvolopament deth Plan de Risques Laboraus.
  8. Dotacion d’aules especifiques: laboratòri d’idiòmes, aula de musica e biblioteca..
  9. Equipament e adequacion totau d’espacis coma es laboratòris de Física e Quimica, eth de Biologia e es talhèrs de Tecnologia.
  10. Establiment servici de cafeteria entà qu’es escolans agen era possibilitat de minjar adquadament ara ora dera recreacion.
  11. Implantacion dera jornada compactada.
  12. Accès ath servici de minjador damb era flambièra (carmanyola) damb eth supòrt der AMPA

COMUNICACION DAMB ER ENTORN:

  1. Desvolopament dera web deth Centre e canaus de comunicacion associadi (Facebook, corrèu electronic, Bóstia de suggerimentgs electrónica…)
  2. Potenciacion d’espacis assamblearis damb er alumnat, coma eth Conselh de Delegats.
  3. Potenciacion dera formación des dinamizadors e des mediadors deth Centre.
  4. Implantacion dera Hèsta dera Graduacion.
  5. Creacion e desvolopament dera Escòla de Pairs de Mairs.

Actualment els Projectes que es desenvolupen a l’INS. d’ARAN són els següents:

A banda hi ha els projectes interns d’atenció a la diversitat:

  • El Projecte “Tu si que pots”
  • L’Aula d’Acollida
  • La USEE (Unitat de Suport a l’Educació Especial)

E fòrça causes mès!…  gràcies ara implicacion generosa de toti.

Sajam de milhorar dia a dia, perque er Institut d’Aran ei eth tòn Institut.