FEM DE PERIODISTES – 3r d’ESO

FEM DE PERIODISTES

 

Els alumnes de 3r d’Eso ens hem convertit en periodistes durant uns dies.

Des de la matèria de llengua catalana hem encetat un projecte “Fem de periodistes”, on hem après les seccions que té un diari, com es redacta una notícia,com ha de ser la portada, com fer un reportatge i una crònica i a més a més ja sabem que per a fer una entrevista ben feta hem de respectar la seva estructura.

Així hem planificat i escrit textos de tipologia diversa i en diferents formats i hem revisat els nostres textos per a poder millorar-los.

Us convidem a entrar als següents enllaços a tall d’exemple.

Portada

https://docs.google.com/document/d/13q0u_xnR79Y03Shz2_Q5dFvReugjw3_kw-nM1Yb86dU/edit

Tema del dia

https://docs.google.com/document/d/1T3A6rNNu_ZYbxKvOgX4Q1_UKJDHN2u2wsmK9iR3mvBE/edit

Reportatge

https://docs.google.com/document/d/1PZHvJ6dkM728TohVcd1A2ZmvXnZuz_rqLs2zk9jQEmw/edit

 

Solidaritat

https://docs.google.com/document/d/1jl5BmzZYctV0KGaESkP1MPhXjZfMoNb76X3_X0i3BU8/edit

 

Entrevista

https://docs.google.com/document/d/1RiR8z99rlST1sm8idNO_NVpOg77sXBhvDEeBiw8wpLA/edit

 

Cultura

Concerts d’hivern

https://docs.google.com/document/d/10w5oFGbnaMhDCd4Wg3ZNziHkFbAekJxMeD8wP6pbrXk/edit

Carnestoltes

https://docs.google.com/document/d/1B2lebUljoihR9LyLRaD5Nbus-LhagT6iWQEpQG-eVuQ/edit

ELS DELEGATS AMBIENTALS

Com ja sabeu, la nostra escola és una Escola Verda. Des de fa anys estem treballant de manera molt activa en la conscienciació dels nostres alumnes amb el tema del reciclatge. Any rere any, hem observat una millora en l’ús de les paperes de reciclatge de l’institut i de l’escola.

Aquest any, hem decidit fer un pas més i hem creat un comitè ambiental format per un delegat de cada curs (des de 1r de primària fins a 4t d’ESO), i dues professores del centre. El paper dels delegats ambientals és prendre actuacions per millorar la sostenibilitat al centre i traslladar les informacions referents al medi ambient o a activitats que es duran a terme al nostre centre per tal de ser una escola encara més sostenible.

Hem preparat un vídeo de presentació dels nostres delegats ambientals que podeu visualitzar clicant l’enllaç següent:

https://drive.google.com/file/d/1WsgApRN8tkdBo8NfiLQkGEp1p-MtwTn7/view?usp=sharing

IMPORTANT! CANVI DE DATA EXPOSICIONS MAQUETES 1r d’ESO

IMPORTANT!!! L’exposició del projecte de 1r d’ESO programada per aquesta tarda, canvia de data:

La farem el proper dia 14 de març a les 5 de la tarda a la Sala d’Actes de la Biblioteca del poble.  Apunteu-vos la nova data que els alumnes us esperen a tots amb il·lusió per presentar-vos les maquetes del seu projecte “Dissenyem l’institut”.  Moltes gràcies a tothom.

 

 

TEMPORAL DE NEU

Per prescripció de l’ajuntament del poble, us comuniquem que aquest matí  L’ESCOLA ESTARÀ TANCADA a causa del temporal de neu. Al migdia valorarem si obrim a la tarda. Seguiu atents a les xarxes socials.
Gràcies

PREDICCIÓ DE NEVADES

Benvolgudes famílies,

Si es compleixen les prediccions alarmistes de neu, l’escola no podrà atendre a tot l’alumnat, ja que molts docents que viuen fora del poble no podran arribar al centre. Us demanem, doncs, que si demà al matí neva, els accessos al poble estan difícils o es circula amb dificultats pels carrers degut a la nevada,deixeu els vostres fills/es a casa, en la mesura que us sigui possible.  En aquest cas tampoc hi haurà servei de menjador escolar.

Penjarem a la pàgina web i xarxes socials els esdeveniments que es vagin succeint, us agrairem que consulteu aquests mitjans demà al matí.

Salutacions cordials

La direcció

PORTES OBERTES A L’INSTITUT ESCOLA

El proper dia 9 de març, a les 19.00 als mòduls de secundària, conferència a càrrec de Josep Maria Esteve parlant sobre “La clau de l’educació és despertar”. Seguidament, hi haurà la jornada de portes obertes a secundària i s’explicarà el projecte educatiu d’ESO.

L’endemà, el dia 10 a les 11.00 del matí hi haurà la presentació del projecte educatiu de primària a l’edifici de primària.

Tothom hi és convidat!

1r d’ESO: presentació del projecte “Dissenyem l’institut”

El proper dimecres dia 28 de febrer a les 17.00 de la tarda, els alumnes de 1r d’ESO farem una presentació de les maquetes del nou Institut que hem estat dissenyant i construint amb molt esforç i treball al llarg de l’últim projecte “dissenyem el nostre institut”.

La presentació serà a la Sala d’actes de la Biblioteca de Navàs i per grups anirem presentant i exposant les nostres maquetes.

Ens agradaria comptar amb la vostra assistència ja que així podríem compartir amb vosaltres la nostra experiència i tot el què hem après durant el projecte.

Moltes gràcies.

Alumnes 1r

Podeu veure el vídeo de promoció de l’activitat que hem preparat clicant el següent enllaç:

https://drive.google.com/file/d/1fd9j0Lcp69MDfiK-Bzd-cWM1f83IcGaC/view?usp=sharing

 

PROJECTES A 2n ESO

Els alumnes de 2n d’ESO estem desenvolupant el projecte de “Jocs de Trons” sobre l’Edat Mitjana. Aprenem a fer mapes conceptuals, resums, a buscar informació rellevant i fem treball cooperatiu amb la metodologia d’experts.

Treballem per grups i en diferents espais que ens permeten treballar al nostre ritme per obtenir el màxim rendiment.

INAUGUREM EL COMPTE DE TWITTER DEL PROJECTE ERASMUS+

Aquesta setmana hem obert el nou compte de Twitter del centre pel nostre projecte Erasmus+

Us volem recordar que el projecte el portem a terme amb els alumnes de 3r d’ESO però també hi tenen una participació activa no només altres cursos de secundària, sinó també alguns cursos de primària.

Si voleu seguir les activitats del projecte i també tenir les últimes informacions del que està passant, seguiu-nos al Twitter a @strongertoget17

Aprofitem per recordar-vos que el proper diumenge 18 i fins el dissabte 24 de febrer ens arribem els socis Erasmus d’Àustria, Grècia i Polònia. Així doncs, estigueu pendents del nostre nou compte perquè passaran moltes coses al centre!

 

SERVEI DE MEDIACIÓ AL NOSTRE CENTRE

Ara fa 6 anys, l’IE Sant Jordi va apostar per la Mediació com a forma de millora de la convivència en el nostre centre. És per això que el servei està actiu des de llavors.

Però, què és la Mediació?

Es tracta d’un procés que facilita que dues persones (o més) que tenen un problema puguin trobar una solució per mitjà d’acords. Al final, tothom hi surt guanyant.

I, com funciona?

Quan algun alumne té un problema amb un company/a i no sap com solucionar-lo, es pot sol.licitar el servei. El centre disposa d’una bústia a on es reben les demandes. Tot i això, sovint s’engeguen processos de mediació a partir de sol.licituds que es fan directament al professorat responsable. Fins i tot, les propostes poden provenir dels mateixos docents.

Les reunions es fan a les hores de pati, de manera que no entorpeixin el desenvolupament de les classes. En elles sempre hi ha dos mediadors triats pel responsable del servei. En un clima de respecte i de ganes de resoldre el problema, les dues parts expliquen què ha passat i expressen com se senten davant el conflicte. Partint de diferents propostes, cadascú diu què està disposat a canviar i a millorar. Aquestes propostes es converteixen en acords que es revisaran passat un temps.

Qui són els mediadors?

En el nostre centre s’ha apostat per la mediació entre iguals. Això vol dir que els mediadors i les mediadores són els mateixos alumnes del centre. Són aquells que s’han format en Mediació, assistint al taller que du el mateix nom i que forma part de les matèries optatives que ofereix l’IE Sant Jordi.

En aquest taller, a més del propi procés de mediació, es treballa l’empatia, escoltar a l’altre, enfrontar els problemes i formar un equip cohesionat de nois i noies de diferents nivells de la ESO.

En acabar el taller, si volen, poden formar part de la borsa de mediadors.

Després d’aquests 6 anys, seguim apostant per la bona convivència en el nostre centre.

MATHS IN ENGLISH AT 1st ESO

The students of 1st ESO have learnt the rules of divisibility of figures in the subject of Maths in English. If you want, you can watch the following video and see how we have studied them! Click the option of “Baixa el fitxer” to watch the video.

Des de la matèria de Maths in English els alumnes de 1r d’ESO hem treballat les regles de divisibilitat dels nombres, si voleu veure com les hem après, cliqueu el següents vídeos on posa “baixa el fitxer” per visualitzar-los:

 

Itinerari de tecnologia – 4t ESO

Els alumnes de l’itinerari de tecnologia hem acabat el nostre projecte ECOKASA. El projecte consisteix en construir una casa que sigui sostenible i el màxim d’eficient possible i que només utilitzi sistemes d’energies renovables i materials ecològics.

Hem creat una pàgina web on podeu veure la feina feta: https://masskinna.wixsite.com/ecokasa

Podeu veure les nostres cases a les fotografies següents:

Xanques a 1r d’ESO – Projecte Erasmus

La setmana passada els alumnes de 1r d’ESO vam començar a iniciar-nos al món de les xanques. Ho vam fer amb nervis i il·lusió, però sobretot, amb moltes ganes!!!

Les xanques és un projecte important dins de l’institut perquè forma part d’una de les activitats del nostre projecte Erasmus+. Els alumnes de tot el centre aprenen a caminar amb xanques i nosaltres ensenyarem als nostres socis Erasmus a fabricar les seves pròpies xanques i a caminar-hi. Portem les tradicions del nostre poble a Europa.

LA NIT DE NADAL, TOT UN ÈXIT

Un any més, “la nit de nadal” va ser una jornada festiva fantàstica. Els alumnes de 6è de primària van ser els amfitrions perfectes per explicar-nos la història de la nit de Nadal.

Cada curs, des dels més petits als més grans, van preparar unes actuacions divertides, entretingudes i molt nadalenques. L’esperit del nadal era ben present a la pista Sant Jordi.

Durant tota la celebració, es van anar penjant les fotografies i els vídeos a les xarxes socials per tal que tothom qui volgués pogués seguir-ho en directe, o bé al vespre a casa ben tranquil·lets. La intenció del centre sempre és compartir amb les famílies totes les coses que fem des de l’escola. Aquesta celebració, no n’és pas una excepció! S

Aquí trobareu el vídeo del final de festa amb els alumnes de 6è de primària i els mestres i professors del centre.

https://drive.google.com/open?id=1uWej1fy_O5ypvj3HCBz-3v7Bp25ZpEJL

 

PROJECTES PLUS A SECUNDÀRIA

Des de les diferents matèries de secundària, s’ofereix als alumnes la possibilitat d’ampliar els seus coneixements i/o aprofundir més en un tema determinat.

En aquest cas, avui us volem presentar l’opinió d’una alumna de 3r d’ESO, l’Aina Carmona, que ha fet un projecte plus de la matèria d’anglès. A continuació podeu llegir el que l’Aina ha redactat (en anglès) i a sota trobareu el text traduït al català.

First of all, I need to say that I really liked this project. What I enjoyed the most is that my teacher created this for me, because she knows I love books. So these days I’ve been reading in English and I was very happy to know how the project was. My project wasn’t easy: I read the book “The Perks of Being a Wallflower” by Stephen Chbosky. Of course I read it in English and then I did some different tasks in the Google Classroom app. There are some tasks that when first I read it, I thought maybe there were going to be very difficult, but at the end I did them all with no problems. The project wasn’t only made to improve my English and marks as I also feel that it was a project to share a personal part of me, but don’t get me wrong, I think that I did the project more enjoyable and better. The worst part was to create a music playlist. It can seem to be easy but at the end I didn’t know what songs to include and why, and it was really frustrating because I love music. Obviously ,for me the best part was reading the book because it talks about topics which are considered as taboos and I love reading about that, It’s a way to open more your mind and at the same time think about what you want in your life. Finally, the best part is being proud of the project I did and I want to do it some more!

Aina Carmona

Primer de tot necessito dir que m’ha agradat molt aquest projecte. El que més m’ha agradat és que la meva professora va crear aquest projecte per a mi, perquè sap que m’encanta llegir. Així doncs, aquests dies he estat llegint en anglès i estava molt contenta de saber de què anava el projecte. El meu projecte no era fàcil: he llegit el llibre “Els desavantatges de ser un marginat” de Stephen Chbosky. Evidentment el vaig llegir en anglès i després vaig fer les tasques utilitzant l’aplicació del Google Classroom. Hi va haver algunes tasques que quan les vaig llegir vaig pensar que serien molt difícils però al final les vaig fer sense problemes. El projecte no només ha estat una manera de millorar el meu anglès o la meva nota de la matèria, sinó també he sentit que ha estat un projecte per compartir una part important de mi, no em mal interpreteu! Crec que he fet el projecte més divertit i l’he millorat. La pitjor part va ser crear una llista de cançons. Pot semblar una cosa fàcil, però no sabia quines cançons incloure i els motius d’incloure’n unes i no unes altres, i va ser molt frustrant perquè m’encanta la música. Evidentment, per mi la millor part va ser llegir el llibre perquè parla de tempes que es consideren tabús i m’agrada molt llegir sobre aquests temes. És una manera d’obrir més la teva ment i a la vegada, pensar sobre què vols en la teva vida. Finalment, la millor part és que estic molt orgullosa del projecte que he fet i en vull fer més!

No us perdeu una de les tasques que l’Aina va realitzar pel projecte. En aquesta tasca havia d’escollir una cançó que per ella fos important i tingués un significat especial, ajuntar-hi un poema en anglès que, de nou, fos molt especial per a ella i, per últim, afegir-hi imatges que tinguessin relació amb la música escollida i el poema.  El resultat és espectacular. Cliqueu l’enllaç següent i deixeu-vos portar pel missatge, la música i la feina ben feta!

https://drive.google.com/file/d/11RIatm_nJtQhlyjDnqj3BWG2DlR9FDkY/view?usp=sharing

 

 

ALUMNES DE P5 – CALENDARI D’ADVENT

Els nens i nenes de P5 hem fet un calendari d’advent d’allò més personalitzat! Sabeu què hem fet? Hem posat missatges ben bonics acompanyats d’uns dibuixos plens de colors. Així, cada dia del mes, quan obrim el nostre calendari particular, tindrem una sorpresa ben agradable!!!

Voleu veure què hem fet i com ho hem fet? Doneu un cop d’ull a l’enllaç següent:

https://drive.google.com/drive/folders/1ah_G_NImD4UxoiCQUE1X0DQ2oXpwM0ej?usp=sharing