GRÀCIES CONXITA!

Després de 32 dedicats al Sant Jordi, ha arribat l’hora de jubilar-se per la Conxita.
Ens deixa (només una mica, perquè la tenim ben a prop!) una gran mestra, una excel·lent companya, però sobretot una magnífica persona.
Només podem donar-li les gràcies per tots aquests anys compartits,… Llegeix més»

FORMACIÓ PERMANENT

Als docents de l’IE Sant Jordi també ens agrada estudiar.

Per això seguim amb la formació constant per créixer com a professionals i com a orientadors i acompanyants dels nostres alumnes en el seu aprenentatge.

És un plaer poder formar part de la seva vida acadèmica però, sobretot, de la seva vida emocional.

La parada d’avui ha estat al l’Emotour, a Manresa.

https://drive.google.com/file/d/1_MIYpJwTDqJr1O2-gzhVytsOC00il_kK/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1f9xeSmTUzKNQqOlX6udwMRsq3RZcMGJ6/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/10FNY41rkUlUK0Yv9xdVIZoIzzR0e_9Rl/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1if9nk9Y3R38y5CyHTxEjJQc6hdwKaRxL/view?usp=sharing

NOTÍCIA AMBIENTAL

Els alumnes de 6è hem començat un gran projecte sobre la nutrició. Els dimecres i els divendres, ens repartim en quatre grups on es treballa: respecte pels animals, respecte per l’entorn, l’evolució de l’ésser humà i hàbits saludables.

 

El grup que fa respecte per l’entorn es presentarà a un concurs. En aquest ens demanen que identifiquin una problemàtica mediambiental i proposin una solució.

Ja han començat a treballar en els temes els diferents grups:

Contaminació de l’aigua dolça.

Contaminació de mars i oceans: plàstic.

Contaminació de l’aire.

Tala massiva de boscos.

Producció excessiva de carn.

 

Hi ha dos premis per Catalunya i si el guanyen, poden accedir al de tot l’Estat Espanyol.

Des d’aquí els hi desitgem molta sort.

VIATJANT PEL TEMPS A BARCELONA

Els de 4t d’ESO hem anat d’excursió a Barcelona.

Per començar ens hem endinsat al futur que ens espera si no canvien els nostres hàbits. Hem visitat l’exposició “The zone of hope” al carrer dels Arcs de Barcelona. Un muntatge de realitat virtual ens ha portat a viure el desgel dels casquets polars i les conseqüències que pot tenir pel nostre país. Hem pogut veure com pot ser la vida a Barcelona, entre sequeres i tempestes, i ens hem acostat a veure el pantà de la Baells d’aquí a 70 anys.

Després hem anar seguit el nostre viatge en el temps, però ara hem anat al passat. Al Museu d’Història de Catalunya hem fet un taller per conèixer com eren i com vivien els catalans en l’època de la industrialització. Pols, brutícia i fàbriques, però també luxes d’uns quants i històries d’intel·lectuals.

https://drive.google.com/file/d/15gB_JScoNWy1DwOKtNAwaDWO3Izrdv1Y/view?usp=sharing

 

PUGEM AL CIM

A 6è de Primària ens agrada fer les coses bé. I també ens agrada fer esport en contacte amb la naturalesa.

Per això estem treballant la nutrició en un projecte dividits en grups de quatre. El grup de salut hem començat a fer les exposicions de les nostres companyes publicitàries relacionades amb els hàbits saludables.

La Mireya i la Ivet han presentat la seva campanya “Pugem al cim amb energia”.

NO ÉS NO

Els de 3rA i 4tA de l’ESO vam participar en el taller “Oci i violència sexual”.

Vam poder participar, sense tabús i amb la llibertat de poder expressar les nostres opinions. Nosaltres ho fem sempre de dir el què pensem, però sabem que a vegades costa més del què sembla. Les opinions van ser escoltades i la majoria de les preguntes i dubtes que teníem van tenir resposta. Gràcies!

https://drive.google.com/file/d/1QS1-XTRez4kiOsB_R0CUhJd1eYSA_LFy/view?usp=sharing

 

DISSENYEM L’INSTITUT

Els de 1r d’ESO fa dies que estem molt enfeinats treballant en el disseny del nou Institut. Després de dies durs, barallant-nos amb maquetes, normatives i escales, ja podem veure la llum al final del túnel.

Hem començat les presentacions orals, i com que ens hem anat animant, fins i tot ens hem atrevit a practicar l’anglès. Així ens fem forts en les competències orals.

https://drive.google.com/file/d/1086P4IgioBKGQCNX1laKaPxcy9MPDlZo/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1eXni6Z61fXlE2CDXQOj9P0EGLOkB_iNe/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1cZzv2hYcsTik0EZ6UicR17CmB9tu-IFW/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1dPUgH9z6LWcpSzq_Ih2mgdtfuazui6g1/view?usp=sharing

 

NOTÍCIA AMBIENTAL

Les nenes i els nens de 6èC hem volgut posar sobre la taula la problemàtica de molts animals que estan en perill d’extinció.

Ens hem informat de quins són els animals amenaçats i hem fet un mural per tal d’informar-ne a tothom.

No us el perdeu, conté informació molt útil. Ser conscients dels problemes és el primer pas per solucionar-los.

MICRÒFONS A L’AULA

Ja tornem a ser aquí. Vols ser alcalde o bé alcaldessa de Navàs? Estàs segur que coneixes prou bé Navàs? Si vols aprendre coses del municipi no deixis d’escoltar la nova entrega del programa radiofònic “Micròfons a l’aula”.

Podeu sintonitzar les emissores habituals el darrer cap de setmana de gener i el primer de febrer, però si no, sempre podreu recuperar els programes de les nenes i els nens de 3r aquí:

https://drive.google.com/file/d/1lBGMinVKr0RsiwIFi81fUanc_xqXBX8s/view?usp=sharing

Us deixem un vídeo amb els millors moments amenitzats per la música de la nostra alumna de 4t d’ESO Mireia Crespi.

https://drive.google.com/file/d/1SF2wGrCoQUo3uH9ghZDEsXrheLaL4K66/view?usp=sharing

 

ÀCIDS I BASES

Els grups de Biologia i Física i Química de 4t d’ESO hem anat a fer un taller d’àcids i bases al Camp d’Aprenentatge del Bages.

Hem fet el nostre propi indicador utilitzant col lombarda i hem comprovat algunes propietats dels àcids, per exemple, com reaccionen amb els metalls.

https://drive.google.com/file/d/1zFTOXd49xDg1BEsYGFI_4nnk9JHcj_9u/view?usp=sharing

 

BARBAMECS I PATAXULES

Els pirates més simpàtics de P4 tenim novetats.

Ens fa molta il·lusió ensenyar-vos com de contents ens vam posar amb la nevada de l’altre dia!

https://drive.google.com/file/d/1DLjwc6CupjVpN3yKPuxFf9XfQNhxBmX5/view?usp=sharing

Però a part de gaudir de la neu (ja sabeu que pel Carib no se’n veu gaire!), també estem treballant de valent. Al Projecte dels Pirates hem estat treballant el conte de “La samarreta del capità”. Hem decidit convertir el vaixell pirata en samarreta, i a continuació l’hem decorat de manera molt creativa.

https://drive.google.com/file/d/1Ii3r1qJtIvNQGPwFFAnO0UGe9i34s50V/view?usp=sharing

 

NO CRIDIS!!!!

No cridis? I m’ho dius així, cridant?

Quin exemple, oi? De la manera com actuen els grans, n’aprenem molt els petits. Per això cal que siguin curosos amb les formes. Dijous passat a la biblioteca de Navàs vam poder escoltar a l’Alba Castellví, en la xerrada “Educar sense cridar”. Va ser molt interessant i tothom en va quedar molt content amb la informació rebuda. L’Alba va proposar una nova manera de veure l’educació a casa.

Moltes gràcies pels consells i per les experiències compartides.

https://drive.google.com/file/d/13D9dLJn0-K5P3pzUbls-bT6ZloomuD5K/view?usp=sharing

 

 

APRENEM JUGANT?

Sí, jugant també podem aprendre.

Però anem un pas més enllà: muntem nosaltres mateixos els jocs. Per fer això se n’ha de saber una mica!!

Els de 2n d’ESO hem dissenyat una sèrie de jocs ambientats a l’Edat Mitjana dins del projecte “El joc de l’oca, l’enigma d’un camí mil·lenari”. Per poder fer uns jocs divertits i atractius, hem hagut de ser creatius amb el disseny. Però no tot és imatge, si volem que tothom pugui gaudir-los, cal ser molt curosos i clars a l’hora de redactar les instruccions.

N’estem molt orgullosos!

https://drive.google.com/file/d/1sn27wPodabnYLTkd64ECzdm0LL8o5AYE/view?usp=sharing

 

A FANGAR!

Els alumnes de 2n d’ESO estem treballant en el Projecte Hort. Com que ja tenim el fred aquí, hem estat preparant la seva arribada.

També hem fet feina a la compostadora, sabem que anem pel bon camí. I no ens ho inventem pas, en tenim proves: a la compostadora hi ha cucs, i això és un molt bon indici.

https://drive.google.com/file/d/14HotZWXbJcArNDTT3IpIhnbx17RC3-5B/view?usp=sharing

 

PROJECTE DA VINCI

Iniciem nova etapa a Projectes de 3r d’ESO. El nou projecte coincideix amb el canvi dels grups estables.

Per posar-nos sobre la pista de Da Vinci hem hagut de resoldre una sèrie d’enigmes matemàtics que ens han portat a fer un recorregut per Navàs. Allà on ens deien els enigmes, hem trobat una sèrie de pistes en forma de paraula, que juntament amb el tresor final ens han servit per trobar el personatge amagat: el geni Leonardo Da Vinci.

Per tot el què hem vist podem deduïr que durant aquest projecte parlarem d’art, d’engrantges i d’anatomia!! Només un persontge com Da Vinci és capaç d’unir totes aquestes peces.

https://drive.google.com/file/d/1PuOt9t55PEIW3UTrqSiWOLFlWN0Gyc0g/view?usp=sharing

 

MIRANT L’INTERIOR

Us heu peguntat mai com som per dins? De què estem fets? Com són els òrgans del nostre cos?

Doncs els nens i les nenes de 4t de Primària hem estat experimentat amb aquests òrgans: hem observat i manipulat el fetge, el cor, els pulmons i els ronyons.

La veritat és que ha sigut genial i ens ho hem passat molt bé!

https://drive.google.com/file/d/1Vg_NOZNlBfEfBOi9YgGVe4DpI7LbUkqX/view?usp=sharing