NOTÍCIA AMBIENTAL

Els alumnes de 3r d’ESO hem estat treballant el sistema de comerç mundial. Dins del Projecte “Sigues el canvi!” hem estudiat i treballat les diverses relacions comercials que s’estableixen al món i els efectes que tenen.

Hem vist com gran part de les matèries primes que s’utilitzen al món vénen de l’Àfrica. Allí són extretes per empreses del “Primer Món” a canvi d’uns sous de misèria i amb greus conseqüències per al Medi Ambient. La fase de producció es dóna, en molts casos, al continent asiàtic. Hem vist com són les condicions laborals dels qui treballen allí i la relació, una mica distant, d’aquests països amb la democràcia. La falta de sindicats potents es tradueix en jornades interminables i salaris de misèria entre moltes altres coses. Però, a més, un cop tenim els productes fabricats, els enviem a fer llargs viatges per vendre’ls a casa nostra, el “Primer Món”. Nosaltres om els principals consumidors i els que permetem que el sistema segueixi. Ah! i quan les nostres coses s’espatllen, van a parar a les escombraries… i d’aquí, bona part d’ells, tornen cap a l’Àfrica on s’acumulen en piles i piles que formen cementiris d’aparells electrònics. Gira el món i torna al Born, que diuen, però pel camí hem cremat tones de combustibles fòssils i hem esclavitzat un munt de gent.

Uns quants alumnes de 3r, hem volgut transmetre aquests coneixements a través d’una acció reivindicativa a l’Institut. Mireu, que ens ha quedat molt bé!