FEM SERVEI – 3r D’ESO

Dimecres 30 de maig els alumnes de 3r d’ESO vam presentar els nostres projectes de Fem Servei a la sala d’actes de la biblioteca del poble.

El Fem Servei és una assignatura transversal perquè tot i que la treballem dins d’educació emocional, cada grup decideix a quina activitat ofereix la seva col·laboració: fent classes de repàs, aportant activitats noves, fent tallers informàtics, passant una estona entretinguda i d’intercanvi intergeneracional amb els avis, etc.  El Fem Servei és una assignatura que des del nostre centre oferim fa 3 anys. Ara mateix és una prova pilot que ofereix el departament d’ensenyament perquè no serà obligatòria fins el 2020. No obstant això, el nostre centre, que sempre ha tingut una voluntat innovadora i de compromís i col·laboració amb les entitats del poble, creiem que és important fer-la per aconseguir, un cop més, l’aprenentatge competencial que volem que els nostres alumnes aconsegueixin.

Aquest any, els diferents grups d’alumnes de 3r d’ESO hem anat a fer activitats ben divertides a l’escola bressol La Quitxalla, hem anat a fer repàs al Xalar, hem anat al Club d’Avis del poble i hem anat a fer un taller d’informàtica com a extraescolar als alumnes de 6è de primària.

La valoració dels grups va ser molt positiva, tots van aprendre estratègies per treballar davant dels nens petits, dels avis, dels de 6è de primària… es tracta de desenvolupar les habilitats socials en un entorn diferent al diari.