DIADA DE SANT JORDI

El dia 23 d’abril, com cada any, l’Institut Escola Sant Jordi vàrem celebrar la diada del nostre patró. Al matí, al pati de Primària, ens vàrem reunir per presentar els Jocs Florals i el recentment editat DVD “Mou-te x aliments”. Les actuacions musicals de molts dels nostres alumnes, tant de primària com de secundària, es van alternar amb el lliurament dels premis del Concurs Literari, tant de narrativa com de poesia. També, i seguint els Jocs Florals, es va fer entrega dels premis Englantina, Flor Natural i Viola. Per últim es va aprofitar també per lliurar els premis del Concurs de Fotografia Matemàtica d’enguany, tant d’alumnes com de profes.

Prop de dos quarts d’onze va començar la tradicional Caminada Popular pel terme de Navàs (zona del Mujal), seguint tres rutes diferents, de més curta a més llarga, segons els cursos. Al primer control hi havia l’esmorzar, amb un entrepà de longanissa o formatge. Al segon hi havia aigua i, al tercer, taronges. De mica en mica, tothom va anar arribant a l’escola cap al migdia.

A la tarda, com de costum, els alumnes de cada curs de primària van sortir per parelles ballant el galop i es van col·locar després en rotllanes per ballar 3 sardanes. Entremig s’hi van barrejar mestres i professors. És un bonic homenatge que cada any fem a la nostra dansa.

Tot seguit, els alumnes de secundària ja s’havien posat les xanques per començar, tots plegats, la cercavila pels carrers del poble. Aquesta passava pel passeig, la carretera de Viver i fins a la plaça de l’Ajuntament, on es va fer lectura, per part dels autors, dels tres premis esmentats (Englantina, Flor Natural i Viola). Per acabar, a la mateixa plaça es van fer uns balls amb els xanquers i es va tornar de nou cap a l’escola.

Noies xanqueres i gralleres alhora
Finalment, cap a les 5 de la tarda, al pati de l’escola hi va haver un berenar, amb coca, xocolata i aigua per a tots. Mentrestant, els alumnes que van participar en la gravació del disc van pujar a l’escenari per cantar les seves cançons. També, els alumnes que van voler van pujar a l’aula d’informàtica per conèixer una mica l’scratch.

Alumnes de 3er. d’ESO venent roses, punts de llibre i dolços
en benefici del viatge de fi d’estudis l’any vinent.