2n DIA DE REPTES A ESO

Avui els de 1r d’ESO hem fet un Màster xef a la romana fent plats ben bons com si ens traslladéssim a l’època dels romans. Per fer de jurat d’aquest especial Màster xef ha vingut una Dòmina que ha escollit el grup guanyador. La Dòmina era una dama de l’època romana. Eren dames cultes i d’elevada posició aristocràtica. Els colors del vestit ja indicaven la posició aristocràtica de la dama.

Els de 2n d’ESO hem anat amb bicicleta fins a Puig-reig a fer una activitats del Templers al Castell de Puig-reig. Hem après que els templers varen rebre en herència el castell de Puig-reig i altres importants possessions gràcies al testament del trobador i vescomte Guillem de Berguedà. Durant el s.XIII senyorejaven un gran territori situat entre les comarques del Berguedà i la Cerdanya des de la comanda de Puig-reig, una de les poques comandes que l’orde va establir a la Catalunya vella.
Gràcies a una carta de franqueses de finals del s.XIII el castell de Puig-reig va poblar-se de nous habitants fins a erigir-se en un important nucli flanquejat per 3 línies de muralles defensives.

Avui ens hem pogut posar a la pell d’aquells templers fent servir la seva vestimenta i les “armes” que utilitzaven per lluitar.

Els de 3r d’ESO hem intercanviat els grups: els que ahir vam anar al riu, avui hem anat a Cal Vidal i, a l’inrevés. Avui, quan hem anat a la sucursal de la Caixa de Manresa, de manera espontània, hem volgut simular el robatori a l’oficina. La nostra guia, la Laia, ens ha explicat que l’oficina MAI va patir cap robatori i que a la colònia no hi havia mai cap problema de robatoris perquè tothom controlava a tothom i tothom sabia el què feia el veí. Si voleu veure el nostre vídeo, podeu mirar-lo a l’enllaç següent: