Tallers de Sexualitat a l’Institut: Una Experiència Per Aprendre i Reflexionar

Durant les últimes setmanes, l’alumnat de 3r i 4t ha participat en una sèrie de dinàmiques de sexualitat per tal de donar resposta a la gran demanda. L’objectiu ha estat oferir als i les joves eines i coneixements per abordar temes importants relacionats amb la sexualitat de manera saludable, respectuosa i informada.

Primerament, s’han realitzat uns tallers dirigits per experts en educació sexual que han tractat temes com la relació entre sexe i emocions, els drets sexuals i reproductius, la diversitat sexual, el consentiment i la prevenció de malalties de transmissió sexual (MTS). A través de dinàmiques participatives, discussions en grup…  Es va posar especial èmfasi en com establir relacions basades en el respecte mutu i el consentiment, així com en la necessitat de comunicar-se obertament amb les parelles per garantir una relació sana i segura. Tanmateix, continuarem treballant-ho, ja que veiem que cal anar trencant tabús i resolent dubtes que encara ens fan arribar.

És un tema que els inquieta, els preocupa, en busquen informació, en parlen… i com a centre hem donat resposta a aquestes necessitats. A casa podeu aprofitar aquest moment per a parlar-ne.

Recomanació de llibres sobre sexualitat per a adolescents

Aprofitem també per recomanar alguns llibres que poden ser molt útils per als i les joves que vulguin aprofundir més en temes de sexualitat i relacions saludables. Els títols són en castellà, ja que és l’oferta més actualitzada que hem trobat. Tanmateix, molts dels títols els podreu trobar també en català.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut