25N: Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.

#aturemelmasclisme

El 25 de novembre es commemora a tot el món el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona. Aquest dia fou declarat durant el primer Encuentro Feminista de Latinoamerica y del Caribe celebrat a Bogotà (Colòmbia) l’any 1981. En aquesta trobada, les dones van denunciar la violència de gènere que patien en l’àmbit domèstic i la violació i l’assetjament sexual, incloent-hi la tortura i els abusos.

Es va escollir aquest dia per commemorar el violent assassinat de les germanes i activistes polítiques Minerva, Patria i Maria Teresa Mirabal, les quals van ser assassinades per la policia secreta del dictador Rafael Trujillo a la República Dominicana mentre anaven a Puerto Plata a visitar els seus marits empresonats el 25 de novembre de 1960. Per al moviment popular i feminista de la República Dominicana, històricament, aquestes dones han simbolitzat la lluita i la resistència.

El 25 de novembre l’Assemblea General de les Nacions Unides va oficialitzar aquesta data per sensibilitzar i convidar a tota la ciutadania a acabar amb aquesta xacra social, que és una de les violacions dels drets humans més esteses i persistents del món actual.

Com cada any, entre moltes associacions, organitzacions, governs i d’altres es consensua un manifest per a commemorar i visibilitzar aquesta data i tot el que representa. En el nostre cas, avuí a l’escola hem treballat en vers aquest dia de forma activa i participativa. Gràcies a l’Ajuntament de Premià de Dalt i a la Diputació de Barcelona, hem pogut repartir a tot l’alumnat una polsera morada amb l’etiqueta #aturemelmasclisme i, a més a més, hem treballat sobre aquesta temàtica dins de l’aula mitjançant videoclips, assemblees, treballs cooperatius, etc.

Concretament, a 5è A, cada alumne/a ha escrit en un paper una frase masclista que hem treballat a classe i tot desprès hem trencat el paper, desfent-nos de tots els components negatius que eixes frases ens aportàvem i aturant i dient prou a tots els comentaris i violències masclistes que encara se sofreixen dia a dia.

Us deixem aquí algunes imatges i un vídeo curt que hem fet per #aturarelmasclisme (feu un click sobre la imatge).

Perquè la violència masclista és un problema de totes les persones i per a frenar-la hem d’implicar a la societat en el seu conjunt, amb un missatge transversal i integrador.