Optatives 3r

OPTATIVES 3r ESO   –  CURS 2017-2018

optativas-17-18-003 ESO

A) Educació Física. SALVAMENT I SOCORRISME AQUÀTIC

Aquesta optativa va dirigida a tots els alumnes de 3r d’ESO (tant els que el curs passat van realitzar l’optativa de natació com els que no la van fer). En aquesta optativa treballarem les tècniques de salvament i socorrisme aquàtic, i la millora de la tècnica en els estils de natació. Realitzarem diferents exercicis i activitats gimnàstiques a l’aigua i practicarem jocs aquàtics de diferents tipus. També utilitzarem la natació com a mitjà per a millorar la resistència aeròbica i anaeròbica.

B) Cultura Clàssica. CIVILITZACIÓ GRECOROMANA

En aquesta matèria estudiarem els principals personatges de la mitologia clàssica: les divinitats, els herois i els monstres, i ens fixarem en la seva  utilització en tota mena d’obres, tant antigues com modernes, com  ara pel·lícules, novel·les, dibuixos animats, obres d’art, cançons, etc. També buscarem la seva presència al lèxic, a la publicitat, als noms de carrers i places i on sigui que apareixen. L’avaluació serà a través de la presentació de treballs.

C) Educació Visual i Plàstica. DISSENY I IMPRESSIÓ 3D

Els alumnes idearan seguint el procés tecnològic i dibuixaran els seus propis    objectes mitjançant el disseny tridimensional, materialitzaran el disseny amb la tecnologia d’impressió 3d i finalment presentaran el seu projecte amb l’ajut de recursos audiovisuals i multimèdia, fent una valoració crítica del mateix

D) Economia. EMPRENEDORIA

En aquesta assignatura t´ajudarem a conèixer-te a tu mateix, i així, saber quins són els estudis i professions que més et poden agradar. També coneixerem el mercat laboral, com funcionen algunes empreses de diferents sectors i quines qualitats han de tenir les persones que les dirigeixen. Serà un curs molt dinàmic en el qual farem diverses activitats: individualment, en parella o en grup, i on podràs dissenyar el teu propi projecte d´empresa.T´esperem!

E) Psicopedagogia. DESCONEIX-TE A TU MATEIX

Vols endinsar-te al món de la teva personalitat, emocions, sentiments i al coneixement dels altres ? Vols treballar les habilitats socials, l’autoestima, l’empatia, l’assertivitat, la presa de decisions i els teus valors a la vida ? Treballarem amb individualment i en grup, farem activitats orals, escrites i també vivencials, com role playings i dinàmiques de grup, i tindràs el teu diari personal de  cada sessió amb les teves reflexions, que hauràs d’entregar periòdicament per a l’avaluació escrita. Si tens ganes d’endinsar-te al món de l’educació emocional, la intel·ligència intrapersonal i interpersonal, atreveix-te a descòneixer-te !