Optatives 2n

OPTATIVES 2n ESO  –  CURS 2018-2019

optativas-17-18-002 eso

A) Educació Física. NATACIÓ

Aquesta optativa va dirigida a tots els alumnes de 2n d’ESO (sigui quin sigui el seu nivell de natació).

En aquesta optativa treballarem la tècnica en els quatre estils de natació: crol, esquena, braça i papallona. Així com sortides, viratges, girs, flotacions i lliscaments. També practicarem les tècniques de busseig , jocs aquàtics i iniciació al waterpolo.

En aquesta optativa realitzarem una sortida per a poder practicar alguna activitat o esport aquàtic que no podem practicar a la piscina en horari de classe.

B) Educació Visual i Plàstica. VOLUM

Optativa eminentment pràctica amb diferents tipus d’activitats relacionades amb la representació del volum i  les tres dimensions.

Aprendràs a crear efectes de volum en el pla, amb mètodes com el clarobscur o les perspectives.

Però sobre tot desenvoluparàs possibilitats de creació i experimentació amb diferents tècniques i  materials per a l’elaboració de petites escultures o relleus.

C) Matemàtiques. TALLER DE MATEMÀTIQUES

Al Taller de Matemàtiques l’eix vertebrador de la matèria són les activitats manipulatives, mostrant la faceta aplicada de les Matemàtiques i utilitzant mètodes de raonament matemàtic a situacions pràctiques.

Partint de la premissa “saber fer” aportem el nostre gra de sorra intentant que els alumnes coneguin les principals formes de fer en Matemàtiques, manipulant objectes i aplicant conceptes per ajudar als alumnes a comprendre’ls millor i siguin capaços d’aplicar eines matemàtiques en situacions més o menys reals.

D) Cultura Clàssica. CIVILITZACIÓ GRECOROMANA

En aquesta matèria estudiarem els principals personatges de la mitologia clàssica: les divinitats, els herois i els monstres, i ens fixarem en la seva  utilització en tota mena d’obres, tant antigues com modernes, com  ara pel·lícules, novel·les, dibuixos animats, obres d’art, cançons, etc. També buscarem la seva presència al lèxic, a la publicitat, als noms de carrers i places i on sigui que apareixen. L’avaluació serà a través de la presentació de treballs.