Procés de fabricació digital: Impressora 3D tecnologia 2n d’ESO

Des de l’àrea de tecnologia hem acabat el curs introduint als alumnes de 2n ESO a una de les branques de la fabricació digital que ha impulsat l’anomenada Tercera Revolució industrial, la impressió 3D.

Amb aquesta activitat hem intentat donar eines i coneixements als nostres joves per tal de fer més fàcil la seva integració en una societat on la creativitat i la competència digital seran claus.

A continuació podeu veure algunes de les peces que han imprimit els alumnes:

Per imprimir una peça cal seguir un procés molt senzill:

Primer de tot, començarem dissenyant la peça que volem fabricar amb un programa específic, en el nostre cas, els alumnes coneixen TinkerCad, BeetleBlocks i SketchUp.

Un cop tenim ben definida la geometria de la peça, mitjançant el programa UltimakerCura generarem les capes i els suports estructurals de la peça.

Finalment introduirem aquesta informació a la nostra impresora 3D per tal que aquesta la creï.