COPA CANGUR 2020

Una part de l’alumnat de 2n i 3r d’ESO van gaudir d’allò més resolent problemes matemàtics en la Copa Cangur celebrada dijous a Berga. Els grups de L’Alt Berguedà van quedar a 4a i 10a posició, felicitats noies i nois!

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques. Els equips estan formats per 7 alumnes de 2n i 3r d’ESO. En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.