iFest: The young leaders interaction fest

Els alumnes de cicles formatius d’informàtica (SMX) i de gestió administrativa (GAD), el 20 de novembre de 2017 van participar a l’iFest celebrat al Palau Sant Jordi de Barcelona.

L’iFest és un esdeveniment únic on es troben els creadors de la tecnologia, la ciència, la innovació i la disrupció que estan canviant el nostre món. A l’iFest es troba inspiració i s’encomana la passió per fer coses “més sofisticades”, tot impregnant-se de tecnologia i aportant solucions a la societat.

Tres són els espais que s’hi van trobar: el Meet inspiration, el Virtual Discovery i el Dream Big Challenge. El primer bloc va consistir en 15 ponències sobre actualitat en l’innovació. Al segon bloc, mentre els alumnes van poder jugar amb realitat augmentada, els professors vam assistir a un whorkshop sobre la metodologia Lombard, pròpia de Sillicon Valley i ens van presentar el model de negoci Scope, ja que a la tarde tots teniem el Dream Big Challenge.

Al Dream Big Challenge, els alumnes tenien un repte assignat i seguint el mètode de Lombard, basat en 4 fases, habíen de proposar una solució. L’experiència va ser fantàstica i els dreamers de l’Institut Almernar estar somiant com es podia reaprofitar l’aigua de pluja i la que s’utilitza per netejar els carrers per regar la vegetació.