Escoles Verdes

El programa Escoles Verdes sorgeix com un compromís per donar suport a tots els centres educatius de Catalunya que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar els nous reptes i valors de la sostenibilitat  des de l’educació.

El distintiu d’Escola Verda identifica els centres educatius de Catalunya que, voluntàriament, han fet seu el repte de la sostenibilitat i que curs rere curs,  es plantegen i assoleixen noves fites.

Cada 4 anys, el Programa Escoles Verdes proposa als centres un procés de reflexió en el qual  s’avalua l’avenç assolit en els quatre contextos d’acció del programa (cultura de participació, gestió sostenible del centre, integració de l’educació per la sostenibilitat en el currículum i implicació en la millora de l’entorn) i es plantegen els nous reptes que vol assolir els propers cursos. El nostre institut ja fa 8 anys que pertany a aquesta xarxa i l’ any passat vam renovar el compromís del centre de continuar educant per a la sostenibilitat.

Algunes de les nostres accions són:

Gestió d’envasos de la cafeteria: Punt verd.

Visita i taller a la Depuradora de Lleida
Fem compost!
Millora del jardí interior de l’institut
Brigades de neteja