Visita AIGUANATURA ELS PORTS

Montse Garrido i Verònica López

El passat dia 3 de maig els alumnes de primer curs de grau superior  i els de grau mitjà de l’Escola d’Aqüicultura han anat a veure les instal·lacions d’AiguaNatura els Ports, empresa situada en un entorn d’indescriptible  bellesa natural com és la Vall del Toscà, ubicada al ben mig dels Ports de Tortosa.

AiguaNatura era una antiga piscifactoria de producció tradicional de truita que actualment s’ha reinventat en un nou espai de coneixement i diversió al voltant de l’aqüicultura i l’educació ambiental, des d’un vessant sostenible i d’esbarjo.

En questa piscifactoria es mantenen exemplars en densitats baixes de truita europea i truita irisada per pesca turisme i ciprínids, com els barbs, les madrilles i la bagres amb l’objectiu al llarg dels anys d’arribar a realitzar una producció ecològica.

L’objectiu de la visita ha estat brindar als alumnes la oportunitat de veure en directe l’empresa i conèixer aspectes tècnics d’aquesta, com són: el tipus de captació d’aigua que utilitza, l’evolució que ha presentat la gestió de les instal·lacions productives i fins i tot, conèixer nous sistemes energètics d’auto abastiment com per exemple una turbina.

Us animem a tots a que visiteu la web: http://www.aiguanatura.com