L’INSTITUT ELS ALFACS ES MOBILITZA SOTA EL LEMA “LA FAM NO FA VACANCES”

(Dolors Llasat Buera i Mamen Garcia Izuel)

És de tothom coneguda la situació social i econòmica del nostre moment present: dir “crisi” és posar de manifest una gran i complexa situació a la qual la nostra societat d’avui s’està enfrontant. En aquest marc moltes famílies que viuen enmig de nosaltres s’enfronten a una situació de dificultat que els fa superar el llindar de la mera estretor del moment, per caure de ple en una situació de precarietat o, directament, de pobresa.
Davant d’aquesta situació, alumnes i professors de l’institut Els Alfacs de Sant Carles de la Ràpita sota el lema “la fam no fa vacances” varen organitzar una fira solidària venent polseres i collars en benefici dels més necessitats del poble.
Per aquesta raó el dia 22 de febrer ens vam apropar al local de Càritas per fer entrega dels aliments que més mancaven en aquest moment i que vàrem comprar amb els diners recollits:
– 80 K. de sucre
– 30 K. de llenties

El Sr. Camilo Castellà en nom de Càritas Parroquial ens rebé amablement i ens agraí la tasca solidària del nostre institut. Després ens ensenyà totes les dependències de Càritas Parroquial explicant-nos la manera de recollir i distribuir el menjar, la roba i els mobles.
Els alumnes van expressar el seu desig de participar i implicar-se en projectes solidaris i en la distribució d’aliments que es fan al poble.
Cal recordar que l’educació és el primer pas perquè la nostra societat aconsegueixi viure des de la fraternitat i la justícia social. Si aconseguim que el jovent es formi als nostres centres com a persones, més enllà d’adquirir eines per ser bons professionals, estarem més a prop de viure en una societat realment cohesionada, en la qual es prioritzin els valors de la solidaritat i la igualtat.