MATRÍCULA CURS 2021-22

ACCÉS A LA FORMALITZACIÓ DE LA MATRÍCULA. Vídeo explicatiu

_____________________________________________________________________________________________________________

PREINSCRIPCIÓ

Oferta final de places ESO
ESO: Alumnes preinscrits al centre 07/06/2021
ESO: Alumnes assignats al centre 07/06/2021
BAREMS PROVISIONALS:

ACCÉS A LES TASQUES D’ESTIU (s’ha d’entar amb el correu de l’institut)

ESTUDIA CICLES FORMATIUS A L’INS ELS ALFACS

Xerrada sobre dones científiques

Text de Gemma Comes
El passat divendres 12 de març Vanessa Balagué ens va fer una xerrada online sobre l’Antàrtida a les dues classes de 4t d’ESO de l’itinerari cientificotecnològic.
Ens va parlar sobre on és l’Antàrtida, què és, la fauna, la flora… Ens va explicar què és un continent… Llegeix més»

CONSTRUCCIÓ D’UN EDIFICI

Alina Tugui
(Departament Matemàtiques)

Cliqueu aquí per veure totes les fotografies.

L’alumnat ha treballat competencialment i s’ha proposat la construcció d’un edifici nou, per exemple un institut o qualsevol edifici, segons la imaginació de cadascun.
Seguint el projecte del primer trimestre, on gràcies a l’estadística vam poder investigar… Llegeix més»

TELETROBADA DE DIALECTOLOGIA

Durant aquest 2n trimestre, alguns alumnes de 3r i 4t d’ESO del nostre institut han participat en un projecte de dialectogia catalana. En aquest treball han participat alumnes de quatre instituts, cadascun dels quals representa una varietat dialectal del català. Quant a la representació del dialecte oriental han participat l’institut “IES Medina Mayurqa” de Palma de Mallorca i l’institut “L’ Estatut” de Rubí. Pel que fa al bloc occidental han participat l’institut “Enric Valor” de Monòver i l’institut “Els Alfacs” de Sant Carles de la Ràpita.

El treball s’ha dut a terme via telemàtica i s’han realitzat dues tasques molt representatives:

D’una banda, els alumnes han fet un treball de recollida de dades on han pogut observar diferències lèxiques i morfològiques de cada varietat. Per exemple: han observat com es diu en cada zona el mot panís (La Ràpita), blat de moro (Rubí), blat de les índies (Palma) dacsa (Monòver).

D’altra banda, han enregistrat vídeos-collage per constatar les diferències fonètiques i d’expressió oral  de cada zona. Han gravat un mateix acudit, refrany o embarbussament expressat pels alumnes dels quatre instituts. Aquí també han sigut força evidents les diferències fonètiques i de cantarella de cada parlar.

En definitiva, els professors de tots els instituts estem satisfets d’aquest treball conjunt, per això volem donar les gràcies a tots els alumnes que han participat de forma voluntària. Alguns alumnes també han manifestat que els ha agradat l’experiència, sobretot ,perquè han fet amics d’altres territoris de parla catalana, i perquè han pogut constatar d’una manera directa, i amb gent de la seva edat, molts del continguts teòrics que veuen a les classes de llengua.

 

DONES & CIÈNCIA (4t ESO, BIOLOGIA I GEOLOGIA)

Milena Rot

Els alumnes de 4t recuperen científiques d’arreu del món a través d’aquests vídeos com a activitat dintre la matèria de Biologia i Geologia:

Marion Donovan (15 d’octubre de 1917- 4 de novembre de 1998, inventora dels bolquers, fil dental, goma elàstica de roba, sabonera…).

Marie-Anne Pierrette Paulze (12 de gener de 1758-10 de febrer de 1836, mare de la química moderna).

Rosalind Franklin (25 de juliol de 1920- 16 d’abril del 1958, descobridora de l’ADN).

Margarita Salas (30 de novembre de 1930-7 de novembre de 2019, biòloga molecular).

Traude Bernert (27 de juny de 1915 – 20 de febrer de 1998, física austríaca descobridora de l’àstat a la natura).

Berta Karlik (24 de gener de 1904-4 de febrer de 1990, física descobridora de l’àstat a la natura).

Katalin Kariko (17 de gener de 1955, mare de la vacuna contra la COVID-19).