Els alumnes de l’Escola d’Aqüicultura visiten la planta envasadora d’Alcanar i Proyectia

Planta_envasadora

Verònica López

Els alumnes del primer curs dels cicles formatius d’Aqüicultura i Cultius Aqüícoles van visitar a principis d’abril la planta envasadora de peix d’Alcanar (Grup InverMar), on van poder veure tot el procés d’elaboració, selecció i etiquetatge del peix procedent de les gàbies a mar obert. A més, ens van explicar el projecte “Nuestros Mares” un segell de qualitat per a que el consumidor pugui identificar les dorades i llobarros criats als nostres mars, garantint la seva qualitat i procedència.

Els mateixos alumnes també van poder visitar una piscifactoria d’engreix d’esturió al Poble Nou del Delta (Proyectia). A més d’aprofundir envers les diferents espècies d’esturió criats en captivitat, van conèixer la tècnica d’extracció i elaboració del caviar. A les instal·lacions van poder veure des de exemplars petits fins a femelles madures de gairebé 2 metres de longitud.

Aquestes visites s’inclouen dins el programa anual formatiu amb l’objectiu de millorar els coneixements tècnics dels nostres alumnes i d’apropar-los a la realitat empresarial d’una manera didàctica i engrescadora. Des de l’escola apostem per una formació pràctica i vivencial, tot un repte apassionant.