ALUMNES DE 4t D’ESO I LA PROFESSORA ELISA JULVE A CANAL 21

Arnau Bel, Guillem Garriga i Jordi Reverté van ser els alumnes encarregats de recomanar llibres al programa Tens un racó dalt del món de canal 21  dirigit per l’escriptor Jesús M. Tibau. Van recomanar El diari d’Anna Frank, La mona de l’asssassí de Jakob Wegelius i Herr Pep de Martí Perarnau.

El diari d’Anna Frank: Anna Frank, la seva família i uns amics, tots jueus, van viure amagats entre el 1942 i el 1944 en una casa d’Amsterdam, a Holanda, país ocupat per Hitler. El text explica els sentiments i les experiències diàries que vivien en aquell amagatall, al final de la Segona Guerra Mundial, fins al dia que els nazis els van descobrir i els van portar a camps de concentració.

La mona de l’asssassí de Jakob Wegelius: És de nit al port de Lisboa. Entre les ombres, un home corre per salvar la vida. Es diu Alphonse Morro i té un secret que persones poderoses volen impedir que se sàpiga. Com sigui. El perseguidor l’atrapa i tots dos lluiten aferrissadament, fins que en Morro ensopega, cau i desapareix a les aigües del Tajo. La notícia que hi ha hagut un assassinat corre com la pólvora. Però circula un altre rumor espantós: en la fosca dels carrerons del barri portuari de Lisboa hi ha un simi embogit que udola. És la mona de l’assassí.

Herr Pep de Martí Perarnau: Una crònica íntima de Guardiola al Bayern de Munic: els èxits, els problemes i les claus del nou equip d’en Pep.

D’altra banda, la professora Elisa Julve del departament de Llengua castellana i literatura va explicar el funcionament dels debats literaris que han servit per a despertar l’esperit analític i crític de l’alumnat a partir de textos literaris ben diversos.

Els membres de l’INS Els Alfacs van coincidir amb l’escriptor i professor de literatura de la URV, Magí Sunyé que va presentar el llibre Enlloc al programa de Jesús M.Tibau.

El programa s’emetrà per canal 21 el 27 de novembre i el 4 de desembre a les 21:00h.