21 DE MARÇ DIA MUNDIAL DE LA POESIA: RECITAL POÈTIC A RÀDIO RÀPITA

Alè de ribera (Plaquette de tankes) conté les pintures de Neus Arasa i els poemes dels alumnes: Míriam Vila, Manal Mabrouk, Íngrid Comí, Víctor Rodríguez, Hakima Janou, Maria Balastegui, Gemma Reverté, Cristiana Luca, Mireia Forné, Sara Juaní, Mar Ferragut, Mariela Estrella, Jael Valiente i Andrea Royo.

Aquests alumnes de 2n de batxillerat de l’optativa de Literatura Catalana  han produït 14 tankes inspirades en 14 quadres de la pintora i professora Neus Arasa. Avui han anat a la ràdio a recitar-les i també han estat al lliurament del premi de poesia Lluís de Montsià 2017 a la biblioteca i les han tornades a recitar.

Hem pogut imprimir una “plaquette”, és a dir una mena d’opuscle, que conté els 14 quadres de Neus Arasa i les poesies de cadascun d’ells.

Les pintures de Neus Arasa estan plenes de força i de llum. Els petits detalls emplenen el llenç de manera sublim, exultant…

Els verds són tan vitals i amb tant de gust de Delta… Pel que fa als sacs de les closques d’ametlla, sembla que pots percebre l’olor de terra, de garriga i s’intueix la suor franca i honesta del pagès.

Les herbes endogàmiques ens defineixen el territori, les closques dels musclos i de les ametlles ens són ben properes perquè escriuen la història d’un poble senzill però vital i ple d’energia amb gust de riu i de fang.

Les tankes surten a partir de l’impacte estètic dels quadres d’Arasa a l’alumnat del curs de Literatura catalana 2016-17. Poemes d’origen japonès que presenten una forma molt marcada (5, 7, 5, 7 i 7 síl·labes). Els jóvens deixen fluir les paraules que defineixen l’experiència de connectar el seu espai vital i territorial al cromatisme i a les textures que l’autora ens aboca en cadascuna de les seues obres. Versos desproveïts de signes de puntuació a la manera avantguardista  però plens de dinamisme expressiu.

Mar, Gemma, Mireia, Mariela, Sara, Manal, Jael, Víctor, Maria, Hakima, Cristiana, Íngrid, Andrea i Míriam aconsegueixen captar l’essència de l’obra d’Arasa i ens amaguen una paraula secreta en el cos de les tankes.

Aquí teniu el programa de ràdio i també totes les fotos aquí.