Visita d’en Jordi Balada als alumnes de Cultura i Valors de 4t

En Jordi Balada, originari de Costa D’Ivori, va ser adoptat el 1993 per una familia de Lleida. Un dels aspectes més importants de la seva trajectòria de vida és la seva pertinença al cos de la Guàrdia Urbana de Lleida des de fa 5 anys. Al llarg de la seva vida ha tingut molts cops les experiències pròpies dels immigrants, tot i que viu a Lleida des dels 3 anys. El seu testimoni aporta als alumnes el punt de vista d’una persona que tot i els seus orígens i lluitant contra els prejudicis que molts de nosaltres coneixem, ha prosperat fins ocupar un lloc de responsabilitat dins de la nostra societat. Hem de tenir present que a l’any 1993 la taxa d’immigrants residents als nostres municipis era molt baixa, motiu pel qual en Jordi va ser el primer alumne amb un color de pell molt diferent a la resta dels seus companys, ja fos a l’escola, al gimnàs, al teatre o actualmente a la Guàrdia Urbana.

Les seves paraules han despertat curiositat entre els nostres alumnes, creant un diàleg al voltant dels orígens de les persones, la seva cultura i les diferents maneres de gestionar reptes personals. Alguns dels nostres alumnes encara viuen situacions semblants a les que va viure fa anys en Jordi. I és responsabilitat de tots aprendre a conviure respectant tothom, sigui quina sigui la seva aparença o cultura.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *