Participació del Cumella a la “IIeJournée du Français en Action”

Enguany el nostre institut ha passat a formar part del grup de treball “Français en Action” impulsat pel Departament d’Educació i el Servei Territorial del Maresme-Vallès Oriental. Es tracta d’un grup que, integrat per diferents professores de francès, pretén millorar i impulsar el coneixement de la llengua i cultura franceses, compartir noves propostes metodològiques i organitzar activitats entre els centres que hi estiguin implicats.És per aquest motiu que, el passat 24 de maig, un grup d’alumnes de 3r d’ESO que cursen la matèria optativa de francès, juntament amb altres joves de la comarca, va apropar-se a l’escola Salvador Espriu de Granollers per tal de proposar als alumnes de 6è de primària un seguit de taller lúdics que havien creat ells mateixos. Durant la implementació d’aquests últims, els alumnes van tenir l’ocasió d’interactuar en llengua francesa tot adoptant un rol plenament actiu entre els més petits.

A més, tots els alumnes de secundària que van col·laborar en la jornada, també van poder participar en un “Rallye-Selfie” organitzat pel mateix grup de treball i que va tenir lloc al centre històric de la ciutat. Seguidament, tots ells van ser convidats a la sala d’actes del nosre centre per tal de visionar un telenotícies que havien anat elaborant al llarg del curs de forma col·laborativa.

Per acabar, es van efectuar diferents sorteigs entre tots els alumnes participants a fi de reconèixer la seva implicació i participació en el projecte, d’entre els quals volem destacar un curs de francès de 95 hores ofert per l’Alliance Française de Granollers.  En definitiva, va ser una jornada plena d’aprenentatges, convivialitat i emocions. Moltes gràcies a tots i totes per fer-ho possible!