Objectius:
- Analitzar els dispositius tecnològics, preguntant-se com funcionen.
- Dissenyar i construir objectes tecnològics senzills que resolguin un problema o una necessitat determinada i avaluar-ne la idoneïtat del resultat.
- Aprendre l’ús de les eines i recursos digitals i aplicar-los a situacions reals mitjançant el desenvolupament de solucions informàtiques.
- Comprendre la cultura digital com a font de progrés social i econòmic
Des de aquest àmbit fem anàlisi i pràctica dels sistemes tècnics (elèctric, electrònic, mecànic, informàtic,…), dels processos industrials i de les màquines que ens envolten.
Projectes d’àmbit:
- Desmuntatge d’un ordinador.
- Construcció d’un objecte senzill.
- Creació d’un joc o animació amb Scratch.
- Muntatge d’una instal·lació elèctrica.
- Robòtica amb Microbit.
- Creació d’una pàgina web amb programació per etiquetes.
- Disseny i construcció d’una maqueta d’un habitatge.
- Creació d’un disseny 2D amb QCAD
- Disseny, construcció i programació d’un dispositiu electrònic.
- Creació d’una aplicació de mòbil.
- Disseny de figura en 3D.