Objectius:
El nostre objectiu és que l’alumnat s’expressi de forma oral o escrita amb coherència, correcció i adequació als diferents contextos socials. Que comprengui, interpreti i valori críticament diferents tipus de textos; i, sobretot, que gaudeixi, s’emocioni i es conegui amb la lectura.
Eduquem l’alumnat literàriament a través de la lectura autònoma i guiada, ajudant-lo a crear el seu propi itinerari lector. També l’acompanyem per tal que reflexioni i prengui consciència lingüística.
Projectes:
- Literápolis, ¿novelamos Barcelona?
- Forma o fons? Vet aquí un dilema. Concurs literari per Sant Jordi: recitació poètica, “Reading is sexy”. Creació d’una ruta literària a partir d’una antologia de poemes.
- Vídeo de “booktubbers” sobre lectures a l’aula.
- Creació d’un vídeotràiler d’obres llegides.
- Representar “l’ikigai” d’una vida a partir d’un bodegó literari (knolling).
- Si algú és Creont tots som Antígona? De morir pel que creus. “Jo tinc un nom i amb guix l’escric a sota”. Identitat(s).
- Capturar l’eternitat en vídeopoemes. Línies literàries del temps.
- Tallers d’escriptura.