Anem al cinema!

LionEl dimarts dia 20 els alumnes de l’Eso han pogut gaudir d’una sessió de cinema al Texas. La pel·lícula escollida ha estat Lion, ‘Llarg camí a casa’. Estaven convocats a les 9,00 h. en una aula i, un cop arribats, han pogut gaudir d’una introducció de la mà de la professora de filosofia Rosa Gurrera. La nostra companya no només és una gran entesa en cinema, si no que també és una gran espectadora, així que els ha pogut posar en situació, cosa que els alumnes han agraït ja que els ha permès gaudir de la pel·lícula d’una manera més conscient.

Lion és una pel·lícula australiana de 2016 dirigida per Garth Davis (en el seu debut) i escrita per Luke Davies, basada en el llibre de no-ficció A Long Way Home de Saroo Brierley amb Larry Buttrose. Els actors de la pel·lícula son Dev Patel, Rooney Mara, David Wenham, Nicole Kidman, Abhishek Bharate, Divian Ladwa, Priyanka Bose, Deepti Naval, Tannishtha Chatterjee, Nawazuddin Siddiqui i Sunny Pawar.

La pel·lícula, que va ser presentada mundialment al Festival Internacional de Cinema de Toronto el 10 de setembre de 2016, va ser estrenada en un pase limitat el 25 de novembre de 2016 per The Weinstein Company, abans de la seva projecció general el 6 de gener de 2017. Va ser presentada a Austràlia el 19 de gener de 2017 i en el Regne Unit el 20 de gener de 2017, i ha recaudat 34$ milions a tot el món. Va rebre sis nominacions a l’Oscar als 89ns Premis de l’Acadèmia, incloent Oscar a la millor pel·lícula, Oscar al millor actor secundari (Patel), Oscar a la millor actriu secundària (Kidman) i Oscar al millor guió adaptat.