Treballem la relaxació

Existeix la idea que a classe d’Educació Física els alumnes aprenen a córrer, saltar, llançar, xutar, botar… és a dir, que l’activitat es centra només en l’esport, el moviment del cos, la força, la velocitat, la resistència i l’agilitat. Però quan anem al dentista o al metge no ens cal força, ni resistència, ni velocitat, ni agilitat (a menys que fugim de la consulta cames ajudeu-me!). Per tal que el metge o dentista pugui fer la seva feina, cal saber-se relaxar. Tot és qüestió d’entrenament. L’objectiu principal és que els alumnes trobin gust en la relaxació i donar-los eines perquè prenguin consciència la importància d’aquesta en el nostre dia a dia.

La Unitat Didàctica sobre relaxació es distribueix en 6 sessions amb una duració de 30 minuts cadascuna: les 2 primeres van ser d’anatomia aplicada als músculs i de com fer massatges amb i sense material; després es van fer 2 sessions de Hatha Ioga i es va mostrar la Salutació al sol; 1 sessió de meditació; i 1 darrera sessió de ‘Challenge’; ioga per parelles + meditació a l’aire lliure, concretament al Turó Parc.

Properament, més fotografies de la sortida, visualitzant la connexió cos-ment dels alumnes.