Regal dels alumnes de 1r d’Eso als seus padrins de 4t

pestinosEls alumnes de 1r d’Eso, abans que els seus padrins de 4t marxessin a Granada, es van organitzar per vendre manualitats i recollir diners amb l’objectiu d’aconseguir abaratir les despeses que aquests tindrien. Finalment els diners que es van aconseguir no es podien repartir entre tots, així que van pensar que amb el recollit podrien comprar algun obsequi. Amb els diners es van comprar uns fantàstics ‘pestiños‘ que es van repartir entre tots i que van ajudar a que la tornada a Barcelona fos molt més dolça.

A Granada els ‘pestiños‘ són una tradició molt arrelada de la setmana santa juntament amb els ‘roscos fritos’. És un dolç d’origen àrab i, tot i que la recepta ha anat variant al llarg de la història, originàriament és amb oli d’oliva, mel i vi. Avui per avui se’n poden menjar amb licor d’anís (per accentuar al gust de la llavor d’anís), ensucrats o amb canyella.