2n d’Eso practica l’esquí Alpí

L’alumnat de 2n d’Eso va gaudir d’un dia a la neu. Les pistes escollides des de fa anys estan a Tuixent. L’alumnat de 2n fa esquí Alpí, una modalitat consistent en lliscar sobre pendents cobertes de neu amb esquís llargs i amples subjectats a cada peu, ja que el centre de l’esquí està justament sota del genoll.

L’esquí alpí va evolucionar de l’esquí de fons quan les infraestructures dels remuntadors va construir-se a les estacions de muntanya per remuntar als esquiadors fins al capdamunt de les pistes, permetent gaudir diverses vegades del descens de pistes que d’una altra manera seria massa cansat de pujar. Així doncs, l’esport és popular allà on la combinació de neu, pistes d’esquí i suficient infraestructura turística pot ser construïda, és a dir, parts d’Europa, Nord-amèrica i Japó. L’esport també s’està popularitzant en països en vies de desenvolupament com poden ser Xile, Argentina o fins i tot la Xina i països asiàtics.

La principal dificultat tècnica a la qual s’han d’enfrontar els esquiadors és simplement com controlar la direcció i velocitat del seu descens. Normalment, els principiants fan servir la tècnica de la falca, per girar i parar, enfocant un o tots dos esquís cap a l’interior però els esquiadors més avançats fan servir mètodes més difícils però també més elegants i ràpids. A mesura que els esquiadors tenen més confiança, s’enfronten a pistes més llargues, amb més pendent i més desiguals a velocitats més altes.

Podeu veure l’àlbum de fotos del dia si cliqueu a àlbum.