Hora de lectura

Des de fa alguns anys es fa una hora de lectura a la setmana. Durant aquesta estona, tot l’alumnat de l’ESO del centre està llegint a l’aula. I també el seu professorat.

Aquesta hora va canviant: dilluns 2ª del matí, dilluns 3ª del matí… Quan s’acaben les hores d’un dia, es passa al dia següent, i així successivament. D’aquesta manera, no afecta sempre les mateixes assignatures, ni tampoc el mateix professorat amb els mateixos grups. I així, s’estableix un calendari conegut per tothom i anunciat públicament.

NORMES DE L’HORA DE LECTURA

Es farà una hora de lectura a la setmana. Durant aquesta hora, tot l’alumnat d’ESO haurà de llegir en silenci respectant la lectura de la resta de companyes i companys de l’aula.

El llibre de lectura l’ha de portar l’alumnat de casa i ha de ser en suport de paper. Poden llegir qualsevol llibre, de ficció o no ficció,

El fet de no portar llibre serà penalitzat i comunicat al tutor o a la tutora del grup.

Cada alumne disposarà d’un Diari de lectura, en el qual omplirà la fitxa bibliogràfica i un espai creatiu per fer un dibuix, resum, redactar un final alternatiu, suggerir una determinada cançó… de cadascun dels llibres llegits al llarg del curs.

Els últims deu minuts de classe es destinaran a actualitzar el Diari de lectura.

L’esmentat diari pot ser avaluat per arrodonir la nota de les assignatures de l’àrea de Llengües, si el professorat ho considera adient.

OBJECTIU

Afavorir el gust per la lectura.

PROCEDIMENT

Una hora setmanal de classe dedicada a la lectura individual i silenciosa. Cada alumne ha de portar el llibre pel seu compte i ha d’anar anotant les lectures que faci al seu Diari de lectura. Els departaments de Llengua catalana, Llengua castellana i d’Anglès valoraran, de cara a la nota final de curs, els llibres llegits en aquesta hora i que figurin consignats al Diari de Lectura.

LECTURES

Llibres que prescriuen les diverses matèries de Català, Castellà, Anglès, Matemàtiques, Socials… O bé qualsevol altre llibre de lectura.

SESSIONS  I  CALENDARI
Per al segon trimestre (5 de desembre-8 de març de 2018):

Dimarts 5 de desembre a les 10:20h

Dimarts 12 de desembre a les 11:20h

Dimarts 19 de desembre a les 12:35h

Dimarts 9 de gener a les 13:35h

Dimecres 17 de gener a les 9:00h

Dimecres 24 de gener a les 10:20h

Dimecres 31 de gener a les 11:20h

Dimecres 7 de febrer a les 12:35h

Dimecres 14 de febrer a les 13:35h

Dijous 21 de febrer a les 9h