Història

L’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils es funda l’any 1975. És, per tant, un centre amb bagatge. En els seus inicis, el centre s’anomena Centre de Formació Professional i és de titularitat municipal. Les especialitats que s’hi imparteixen són de la família Administrativa i d’Electricitat. La primera ubicació és al Passeig de la Salle, en instal·lacions prefabricades.

El curs 1980-1981 es construeix el nou edifici i s’inaugura amb el nom d’IFP Ramon Berenguer IV. El ventall d’ensenyaments que ofereix en aquest moment el centre s’amplia amb la família professional d’Automoció.

Amb l’arribada de la reforma educativa, el curs 1996-1997, es reconverteix en un centre d’Ensenyament Secundari Obligatori (ESO) i progressivament es van implantant els diferents cursos de l’ESO, així com els estudis de batxillerat. Quant a la formació professional, s’imparteix el Curs d’accés al grau superior, perquè els nostres alumnes puguin cursar des de l’educació secundària obligatòria i fins a l’accés a la universitat, ja sigui via el batxillerat o via un cicle formatiu de grau superior.

El progressiu creixement del centre ha anat vinculat a la necessitat de construir i consolidar una comunitat educativa que coopera i participa en l’educació dels seus integrants. És per això que en els últims anys el centre ha implementat diversos programes i projectes que segueixen vigents avui en dia com el Pla Català d’Esport a l’Escola, Escola verda, Projecte de Qualitat i Millora Contínua, etc.

Actualment, l’alumnat pot cursar al nostre institut els estudis següents:

• ESO (quatre anys: dels 12 als 16)
  • Batxillerat (dos anys: dels 16 als 18) en les seves modalitats de Ciències i Tecnologia i Humanitats i Ciències Socials
  • Cicles formatius:
    • Cicle formatiu de grau mitjà de Manteniment electromecànic (IM10)
    • Cicle formatiu de grau mitjà de Manteniment d’embarcacions d’esbarjo (TM60)
    • Cicle formatiu de grau mitjà de Gestió Administrativa (AG10)
    • Cicle formatiu de grau superior d’Administració i Finances (AGB0)

L’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils és un centre docent públic que dona la possibilitat de començar l’educació obligatòria i, en acabar, també permet o bé accedir al món laboral a través d’un cicle formatiu o bé accedir a la universitat a través del batxillerat o d’un cicle de grau superior.