Documentació de centre

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE (PEC)

El projecte educatiu de centre (PEC) és un document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics, els principis organitzatius i el projecte lingüístic.

En aquest document s’especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d’actuació del centre, la concreció dels currículums que s’imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l’educació en valors i altres ensenyaments.

En els centres públics, correspon al director o directora formular la proposta inicial del projecte educatiu i fer-ne les modificacions i adaptacions corresponents, impulsar-ne l’elaboració tot garantint la participació de la comunitat escolar i aprovar-ne la proposta definitiva.

NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE CENTRE (NOFC):

Correspon al centre educatiu determinar l’estructura organitzativa pròpia d’acord amb els objectius i criteris del project educatiu de centre. Es tracta d’un instrument per desenvolupar i fer possible el projecte educatiu, i, en últim terme, assolir l’èxit educatiu

PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE (PL):

El projecte lingüístic és el document que recull els aspectes relatius a l’ensenyament i a l’ús de les llengües en el centre educatiu.

En aquest document queden definits el tractament de la llengua catalana i, si escau, de l’aranès com a llengua vehicular i d’aprenentatge, el procés d’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana, les diferents opcions amb referència a les llengües estrangeres i els criteris generals per a les adequacions de les llengües a la realitat sociolingüística del centre.