Dia Europeu de les Llengües

Les activitats relacionades amb el Dia Europeu de les Llengües (26 de setembre) acaben amb un balanç positiu: els alumnes han escrit desitjos en les seves llengües maternes i han visibilitzat les seves procedències en el mapa del món que tenim al vestíbul. Els alumnes també han participat en una enquesta que indica dades interessants sobre el nombre de llengües que parlen, les llengües amb les quals pensen i la llengua que més els agradaria parlar.

Les Deus Aventura

Els alumnes de primer d’ESO han fet una sortida a les Deus Aventura! Iniciem el curs amb molta diversió!

Premi Recerca Jove 2022

Els alumnes Adrià Cantarero i Raúl Velázquez han sigut premiats pel seu treball de recerca sobre la contaminació atmosfèrica a Martorell en el que van dissenyar i construir un aparell per mesurar diferents contaminants atmosfèrics emprant diferents sensors.

El Premi de Recerca Jove 2022 de la Generalitat de Catalunya, dotat amb 850 euros, va ser entregat el passat divendres 29 de setembre a l’Auditori de Barcelona pel president de la Generalitat Pere Aragonès, el conseller d’Universitats Joaquim Nadal i la consellera d’Educació Anna Simó.

D’esquerra a dreta en la primera filera el conseller d’Universitats, el president de

la Generalitatla consellera d’Educació, i els alumnes Adrià Cantarero i Raúl Velázquez

Setmana Bio!

La Setmana Bio per l’alimentació ecològica és un esdeveniment organitzat pel Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya del 14 al 22 de octubre de 2023.

En ell se celebren tot un conjunt d’activitats amb l’objectiu comú de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques a tota la població.

La nostra escola participa amb la creació de dos projectes escolars:

1) Nutrients en cultius ecològics i convencionals

Els alumnes de 1r de Batxillerat Científic i Tecnològic estudiaran bibliografia científica disponible per comprovar si hi ha diferències estadísticament significatives entre el contingut de diferents nutrients en fruites i verdures de cultius ecològics i cultius convencionals.

Es presentaran els resultats en forma de pòsters científics i pàgines web indicant totes les referències bibliogràfiques que demostren: 1) en alguns casos no hi ha diferències estadísticament significatives entre la concentració de determinats nutrients d’aliments ecològics versus els aliments convencionals, 2) en altres casos hi ha més nutrients en determinats aliments ecològics comparats amb convencionals i 3) el darrer cas és quan alguns aliments convencionals tenen més concentració de determinats nutrients respecte als mateixos aliments ecològics.

L’Agència Europea del Medicament autoritza els medicaments a base de plantes a Europa que poden ser de dos tipus: medicaments a base de plantes d’ús mèdic ben establert i medicaments a base de plantes basats únicament en els usos tradicionals. Així aquesta agència té unes 200 monografies explicant entre altres les activitats terapèutiques que són majoritàriament d’ús tradicional, mentre que no arriben a 30 el nombre de monografies que demostren un ús mèdic ben establert.

Els alumnes de 4t ESO de Digitalització faran una taula interactiva on estaran aquests medicaments a base de plantes i indicaran les activitats terapèutiques tradicionals i d’ús mèdic ben establert. A més indicaran a la taula els diferents medicaments concrets a base de plantes que hi ha registrats a Espanya extrets de la Base de Dades del Medicament de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris.

Intercanvi amb Leibniz Gymnasium, Lübeck

Iniciem la 2a part de l’Intercanvi amb Lübeck amb la visita a la Sagrada Família. Dies d’intercanvi cultural i lingüístic per tal de practicar i millorar els coneixements d’alemany.

Eneida. Exposició

Aquest estiu s’ha inaugurat a la pàgina web del Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació de la Universitat de Barcelona l’exposició virtual sobre l’Eneida en la qual van participar a final del curs passat cinc alumnes de primer de batxillerat artístic del nostre institut amb les seves obres creades a partir de la lectura i comentari de fragments del poema de Virgili en la matèria “Món Clàssic”.

Gràcies, artistes, i enhorabona!