Música per a la Vendée Globe

Aquest trimestre a l’institut Montjuïc s’han treballat transversalment diferents activitats al voltant de la Vendée Globe.

A 1r, 2n i 4t de l’ESO des de Música hem treballat les emocions, ens hem fet moltes preguntes:

Com estan els participants anímicament al mig del mar ? Escoltaran música? Quines cançons triaran a cada moment? La música els pot ajudar a nivell anímic?…

Cada setmana repassem la ruta, hem parlat de les anècdotes que han anat sorgint des que van començar la travessia, ens situem al mapa localitzem els llocs geogràficament  i poc a poc hem fet una playlist de temes musicals, els hem argumentat, analitzat i hem pensant els efectes que ens produeix les diferents cançons, melodies, temes… Els alumnes han hagut de triar de 5 a 7 cançons variades i explicar el perquè l’han triat, les hem classificat en diferents estats anímics.

Volem adjuntar aquesta playlist, volem que els capitans, si poden i volen, escoltin i els acompanyin els nostres temes proposats.

Enllaç de la playlist Vendée Globe institut Montjuïc:

Comentaris d’alguns alumnes quan han proposat temes per la playlist

Alumnat de 4t ESO:

La tria de les nostres propostes l’hem fet partint d’una llista d’estats anímics que ens hem imaginat. Com podran estar tots els participants de la travessa durant tants dies sols?Han sortit moltes emocions: felicitat, tristesa, por, motivació, ira, reflexió.

També han sortit propostes de sensacions que poden tenir quan estiguin a l’alta mar. Hem posat algun tema per evadir el mareig, per combatre l’insomni, per no tenir mal d’amors, per relaxar-se…

N.P. (1r ESO)

Me ha costado un poco elegir estas canciones pero he hecho lo que he podido. Hay 5 canciones, 4 en inglés y 1 en castellano, he ido variando los estilos para diferentes momentos, son todas muy positivas ya que eso es lo que creo que necesitan. Me gustaría que todos las disfrutaran. ¡Espero que les guste!

D.F. (2n ESO)

He escollit aquestes cançons perquè penso que poden motivar als capitans i que no es desanimin i que els motivi per acabar la regata i no rendir-se. A mi aquestes cançons em motiven molt i m´agradaria dedicar-les al capità Dídac perquè és de Barcelona com jo.

  1. Lonely: cançó de Noah Cyrus: la pot utilitzar per quan vulgui sentir-se lliure es a dir per quan vulgui sentir-se motivat.
  2. One Day: cançó de Tate McRae: la pot utilitzar per quan ell vulgui reflexionar sobre alguna cosa o per estar relaxat.
  3. All Day: cançó de Asher Angel: la pot utilitzar per quan vulgui disfrutar d’un dia assoleiat o quan fa molt bon temps i estigui content.
  4. Bang Bang: cançó de Jessie J, Ariana Grande i Nicki Minaj: la pot utilitzar per quan estigui alegre i vulgui ballar una estona.
  5. Viva la Vida: cançó de Kaitlyn Marie Oliveira: la pot utilitzar per quan vulgui estar tranquil i relaxat mirant com les ones del mar passen.

R. T. (1r ESO)

Algunas canciones las dedico a todas las mujeres que participan, son muy valientes. Estas canciones hablan de chicas independientes y cómo se sienten por dentro.

Las demás propuestas son variadas, relajantes, motivadoras, divertidas…

P.F. (1r ESO)

La meva playlist és perquè l’escoltin tots però especialment el Didac. He escollit aquestes cançons perquè van molt relacionades amb les diferents parts del viatge. Primerament no ha de deixar de somiar per aconseguir-ho i per això ha de resistir a les dificultats del viatge i per últim la cançó dels Pirates del Carib que dóna molta energia i ganes de lluitar.

J.M. (1r ESO)

La meva playlist la dedico especialment al Jérémie Beyou, el concursant que va tornar a començar de zero , aquestes cançons l’ animaran a continuar endavant sobretot he escollit cançons amb les que li donin ganes de ballar, algunes tracten sobre el mar així aquest viatge és tornarà més divertit i més curt.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>