Projecte fotogràfic a la Farola del Llobregat sobre memòria històrica

L’alumnat de 4t que cursa “Experiències cinema en curs”, acompanyats d’Abaoaqu, de la fotògrafa Mònica Roselló i les professores de Visual i plàstica, està participant en un projecte dels veïns i les entitats de la Marina sobre la memòria històrica del barri, prenent com a símbol el Far del Llobregat. El Far i la platja de la Farola formaven part d’un litoral que acollia el barri de pescadors, agricultors, petites indústries i veïns i visitants que passaven temps d’oci banyant-se a la seva platja.

La industrialització i l’ampliació del port van fer que els veïns perdessin el dret d’ús d’aquests espais, però encara en perdura el record a diferents generacions del barri.

L’alumnat ha fet entrevistes i retrats a veïns que tenen algun tipus de record d’aquella platja, han visitat el far (la Farola per al barri) i han fet fotografies de l’edificació i el seu entorn.

Els nois i noies participen també en la planificació, la transcripció de les entrevistes, el disseny i el muntatge de l’exposició en una sala del CC La Casa del Rellotge, que s’inaugurarà divendres 4 de juny.