POEFA – MILLOREM LA CONVIVÈNCIA

Un dels pilars fonamentals en els ambients educatius és la Convivència. Des de l’Institut Montjuïc, s’està portant a terme durant el present curs 2020-2021 un projecte per afavorir i millorar la convivència entre l’alumnat de l’ESO.

“MILLOREM LA CONVIVÈNCIA” és un projecte emmarcat dins dels Projectes amb Oportunitats d’Èxit educatiu a Favor de l’Alumnat (POEFA): programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu.

El projecte té com a finalitat oferir la igualtat d’accés a una educació de qualitat per a tots els alumnes del centre, i oferir sortides per assolir les competències bàsiques que afavoreixen l’èxit educatiu, la inclusió dels alumnes més vulnerables i la cohesió de la comunitat educativa. El projecte també té com a finalitat la reducció i prevenció de l’abandonament escolar prematur i està vinculat a una realitat d’alta complexitat i l’objectiu es l’equitat i la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat.

Aquest projecte diversifica les activitats en tres eixos principals:

• Modalitat A. Reforç educatiu extern. Esports al pati: promou l’adquisició d’hàbits saludables i de competències bàsiques de la vida prenent com a punt de partida el treball cooperatiu i l’ajuda mútua entre els adolescents.
  • Modalitat B. Extensió educativa amb un component lúdic. Sortides i audicions musicals: assoliment de les competències mitjançant la metodologia de projectes multidisciplinar tals com el Biciclot, Surfinclusion, Palau de la Música, entre d’altres.
  • Modalitat D. Grups interactius. Crear vincles i xarxes més fortes de la comunitat mitjançant el binomi educació i cultura promovent activitats al Teatre lliure, Mercat de les Flors i al Graner.

Volem per tant, donar les gràcies a aquest programa POEFA per apostar i donar suport a l’educació dels nostres alumnes.

#POEFA #milloremlaconvivència #èxiteducatiu #FSE