Els cercles de diàleg

Què són?

Els cercles de diàleg són un element bàsic en el repertori de les pràctiques restauratives, sobretot per a fomentar la participació i el coneixement entre els membres del grup:

• Les persones participants se senten en cercle
  • Hi ha una persona facilitadora que formula les preguntes o proposa temes sobre els quals es parlarà
  • Tenim un objecte-distintiu per a parlar: el que ho té parla i la resta del cercle escolta amb respecte. L’objecte es va passant al voltant del cercle

Quina utilitat tenen?

• Ajuden a cohesionar el grup, al fet que L’alumnat es coneguin millor, a reflexionar junts.
  • Faciliten la participació de tot l’alumnat, no sols dels qui participen habitualment.
  • Afavoreixen la implicació de l’alumnat, ja que senten que les seves idees compten, que són escoltades.
  • A vegades, poden també servir per a distendre l’ambient de la classe i riure junts.

Lídia Valbuena i Imma Masana