Recollim el 1r premi “Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica”

El projecte d’Aprenentatge i Servei (ApS) “Transformem el valor dels aliments: innovació en el circuit alimentari ecològic”,  implementat al nostre centre al llarg del curs 2016-2017, ha guanyat el primer Premi Escola Agricultura i Alimentació Ecològica.

“Transformem el valor dels aliments: innovació en el circuït alimentari ecològic” és un projecte d’ApS que es va realitzar amb l’alumnat de 3r d’ESO, dins de la matèria de Ciències Socials, en col·laboració amb DESOS i la Cooperativa Central Parc.

A la jornada de lliurament del V Premi EAAE, que va tenir lloc a El Milà (Tarragona), els alumnes, que ara cursen 4t d’ESO, van tenir l’oportunitat de presentar el seu projecte guanyador d’aquest premi que fou creat l’any 2013 per l’Associació Vida Sana i la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de reconèixer i recolzar l’esforç que fan els centres educatius catalans que realitzen  actuacions i projectes relacionats amb l’agricultura i l’alimentació ecològica.

Representants de l’alumnat van exposar les diverses fases de desenvolupament del projecte, la fase d’aprenentatge (formació i investigació) i la fase de servei a la societat i de sensibilització a la comunitat educativa, al barri i a tot el districte. I com, partint de la paradoxa de la fam i les minves inaccessibles al circuit del consum alimentari, havien treballat els diferents models de producció i consum d’aliments i els valors de la justícia global, tot aconseguint crear consciència i acció al propi centre educatiu, al si del barri i a tot el districte.

Els i les alumnes van explicar que des del curs 2014-2015 l’Institut Montjuïc va incorporar dins del seu programa el projecte d’ApS a 3r de l’ESO en el marc de l’assignatura de Ciències Socials, Geografia i Història. “Posa la teva xinxeta a Pam a Pam!, construeix el teu mapa de consum responsable” amb la ONG Setem fou el primer projecte que es va implementar i, des d’aleshores, el centre ha continuat desenvolupant experiències d’educació per a la Justícia Global. També van dir que, com a alumnes, han pogut constatar que a l’Institut s’ha mantingut aquesta línia de treball que els permet descobrir, entre d’altres qüestions, què és el consum responsable, l’economia solidària, l’agricultura ecològica i les relacions de gènere en el món globalitzat.

+ INFO: