Jornada d’entrega del premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica

El passat dijous, dia 25 d’octubre,  en el marc de la Setmana Bio,  l’Institut Montjuïc va acollir la Jornada de lliurament de la VI Edició del Premi Escola Agricultura i Alimentació Ecològica. Recordem que el 27 d’octubre de 2017, l’alumnat que cursava aleshores 4t d’ESO va guanyar la V edició del Premi Escola Agricultura i Alimentació Ecològica i com a guanyadors vam assumir el paper d’amfitrions en la present edició .

Tot l’alumnat de l’Institut Montjuïc  es va implicar plenament per tal d’acollir als assistents a l’acte i per que la jornada es desenvolupés de forma exitosa, tot reivindicant l’agricultura ecològica i la necessitat de construir un món sostenible.

Ja a l’entrada del centre, un grup d’alumnes rebia als assistents, que eren convidats a veure una exposició ubicada a la planta baixa, realitzada pels alumnes de 4t i també pels alumnes de 3r que actualment treballen l’hort de l’institut, mentre un altre grup enregistrava amb càmera de vídeo el que anava succeint.

Des de la planta baixa, un altre grup d’alumnes acompanyava als assistents a la planta de la Sala d’Actes, on eren convidats a participar en un photo-call, prèvia signatura de la cessió dels drets d’imatge.  Per a la seva participació era imprescindible escriure en una pissarra una frase en relació amb l’agricultura ecològica. Mentre un grup d’alumnes enregistrava en vídeo tot el que succeïa en aquesta planta, un altre grup s’encarregava de que les imatges foren transferides i compartides a les xarxes socials. Tot seguit, esperava als assistents a l’acte una exposició amb la mostra de la feina feta per l’alumnat participant en el projecte d’ApS Transformem el valor dels aliments: innovació en el circuït alimentari ecològic, al llarg dels dos cursos acadèmics en què s’ha implementat al nostre centre, amb DESOS, Opció Solidària i la Cooperativa Central Parc.

A a la sala d’Actes, un altre grup d’alumnes s’encarregava d’acomodar als assistents i de donar-los suport en cas que fos necessari.

El programa de la Jornada es va desenvolupar en dues fases:

A la primera part, els i les alumnes de 1r curs de Batxillerat de l’Institut Montjuïc van presentar a la sala d’actes el seu projecte, Transformem el valor dels aliments: innovació en el circuït alimentari ecològic, guanyador del 1r premi EAAE el 2017. Tot seguit els assistents a l’acte van visitar el projecte de recuperació de l’Hort de l’Institut.

Durant el descans es va acompanyar els assistents a veure l’hort al pati de l’Institut, i van poder compartir experiències amb els altres centres.

A la segona part, es va fer l’acte de lliurament de la VI edició del premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica, presidit per l’Hble. Sra. Teresa Jordà i Roura, consellera del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, acompanyada dels representants del Departament d’Ensenyament, el Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Associació Vida Sana. Seguidament, es va fer la presentació dels projectes premiats. L’escola La Sardana de Badia del Vallès, l’Institut La Vall de Sant Gregori i l’Institut Cap Norfeu de Roses van ser els guardonats.

Vam finalitzar la Jornada amb un pica-pica a la sala polivalent, on els assistents van poder comentar i compartir experiències abans de tornar cap a casa.

Guanyadors dels VI premis EAAE.

Més fotos