Cloenda de “Transformem el valor dels aliments…”

Més fotos

L’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Montjuïc ha posat el punt final al projecte d’Aprenentatge i Servei amb un acte el 31 de maig  a la plaça de la Marina. L’esdeveniment s’ha centrat en conscienciar la ciutadania sobre la importància que tenim com a consumidors i consumidores en la compra d’aliments que fins ara estan rebutjats pel circuit alimentari, considerats com a minves. Un centenar de veïnes i veïns s’han apropat a les parades on els i les joves donaven a conèixer la iniciativa, apostant per un consum responsable.

L’acte ha comptat amb diferents espais on l’alumnat presentava l’experiència d’aprenentatge i servei i sensibilitzava els i les assistents la necessitat de reduir el malbaratament alimentari que es dóna a la fase de producció. L’alumnat ha treballat de forma cooperativa en l’organització del servei. Part dels i les joves s’han fet càrrec de la captació de persones perquè visitessin el recorregut preparat a la plaça. Amb l’ajuda de cartells i d’un grup de percussió animaven els vianants a participar..

Les veïnes i veïns participants han continuat l’itinerari pel punt d’informació, en què s’explicava l’experiència d’aprenentatge i servei amb l’ajuda de tríptics i cartells dissenyats per l’alumnat per aquest acte.

Tot seguit, la ciutadania trobava un espai de photocall amb els eslògans #construeix unmónsostenible, #costruyeunmundosostenible#buildasustainableworld. Allà disposava d’una pissarra en què havia d’escriure què li venia al cap quan pensava en l’agricultura ecològica i fer-se una foto.

Per finalitzar el recorregut, les veïnes i veïns trobaven un punt de serigrafia en què podien dissenyar i preparar bosses reutilitzables amb l’ajuda de pintures i tampons que proporcionava l’alumnat i que prèviament també havien treballat per aquesta data. Els i les visitants s’emportaven les bosses de roba per recordar que la reducció de l’ús massiu del plàstic és viable i necessària.

El darrer grup d’alumnes s’ha centrat en la dinamització de les xarxes socials, continguts que funcionen com a avaluació del projecte ja que contenen diferents entrevistes elaborades per l’alumnat.

Totes les carpes preparades per l’alumnat formaven part del servei del projecte d’ApS. Tot i això, la ciutadania s’ha endut les bosses estampades com a material representatiu de la iniciativa. L’acte de cloenda ha servit per visibilitzar i donar el protagonisme a la tasca de les noies i nois de l’INS Montjuïc i també ha permès mostrar tota la feina feta durant el projecte.

Docents del centre han participat en la dinamització de les parades i moltes famílies de l’alumnat també han seguit el recorregut per descobrir el projecte. El conseller del districte de Sants-Montjuïc, Joan Sanromà, també ha visitat l’acte i ha dialogat sobre les activitats amb els i les joves i les docents. L’alumnat també ha comptat amb la col·laboració del col·lectiu Enmedio, un grup d’activistes creatius que impulsen accions transformadores a través de la imatge. A més, diversos mitjans digitals s’han fet ressò de l’èxit de l’activitat i de la importància del projecte, com per exemple El3.catLa Marina i, a més, Ràdio 3 Sants va entrevistar els i les protagonistes del projecte, a partir del minut 29.30 de l’Informatiu.

Vols saber-ne més?

Aquesta activitat forma part del projecte d’Aprenentatge i Servei a “Transformem el valor dels aliments: innovació en el circuit alimentari ecològic – Fase 2: Consolidació” que impulsem a l’Institut Montjuïc gràcies al suport de l’Ajuntament de Barcelona i la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona. L’Aprenentatge i Servei entén l’acció pedagògica com una pràctica transformadora que vol empoderar l’alumnat per exercir una ciutadania activa i responsable. L’objectiu de l’aprenentatge: conèixer el maneig de l’agricultura ecològica des de la planificació fins a la comercialització. L’objectiu del servei: introduir les minves que es donen entre la producció i la comercialització alimentària dins del circuit de consum actual.

Extret de l’article de DESOS http://desos.santboi.net/ins-montjuic-presenta-servei-aps/

Enllaços relacionats: