SIEI: SUPORT INTENSIU PER A L’ESCOLARITZACIÓ INCLUSIVA

Aquest suport va adreçat als alumnes amb necessitats educatives especials derivades de diversitats funcionals, tant en el desenvolupament intel·lectual com en la conducta adaptativa, els quals requereixen al llarg de tota l’escolaritat, mesures i suports intensius per poder relacionar-se, participar i aprendre.

En aquesta unitat es prioritza el suport al professorat del grup ordinari, mitjançant la concreció d’estratègies per fer possible la seva participació en les activitats de l’aula ordinària i/o l’elaboració de materials específics o adaptats que facilitin la participació d’aquest alumnat en les activitats generals del grup.

L’objectiu principal és afavorir l’autonomia, equilibri personal i el desenvolupament d’habilitats socials dels alumnes. Les adaptacions que es fan es determinen en el seu pla individualitzat. És l’equip docent qui estableix els criteris per a l’atenció i l’avaluació d’aquest alumnat treballant de manera coordinada amb la comissió d’atenció a la diversitat i del SIEI.

La nostra manera de treballar és molt flexible per adaptar-nos a les necessitats dels alumnes. Els tipus bàsics d’intervenció són:

• Suport al grup ordinari
  • Aplicació d’estratègies metodològiques per afavorir l’assoliment dels continguts ordinaris del seu grup de referència.
  • Elaboració puntual de materials específics
  • Habilitats socials i hàbits d’autonomia personal
  • Suport en petit grup
  • Orientació espai-temps
  • Coordinacions amb l’equip docent, orientadora, serveis externs com l’EAP, CSMIJ, serveis socials i altres professionals.

El nostre equip està format per:

1. Un psicopedagog: David Santos
  2. Un psicòleg: Natan Muñoz