El nostre alumne Adrià Agenjo guanya el XII Premi de Recerca per a la Pau

L’estudiant de 2n de batxillerat Adrià Agenjo ha guanyat el XII Premi de Recerca per a la Pau que la Universitat de Barcelona atorga al millor treball de recerca en aquest àmbit. Aquest premi té l’objectiu de promoure l’educació per a la pau en totes les modalitats del batxillerat i d’enfortir la cultura de pau des de la recerca. L’Adrià va guanyar amb el seu treball “El auge de los partidos de la ultraderecha en Europa”, en què analitza les causes d’aquest fenomen de l’actualitat.

L’acte de lliurament del premi va tenir lloc dimecres 31 de maig a l’Aula Capella de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona (Gran Via de les Corts Catalanes 585, Barcelona), en un acte presidit pel rector Joan Elias.

El jurat, format íntegrament per professorat de la Universitat, ha decidit atorgar el guardó al treball del nostre alumne, que identifica partits polítics d’ultradreta d’arreu d’Europa, n’analitza l’ideari, en descriu les similituds i diferències, i detalla teories que permeten explicar-ne l’apogeu. Segons el veredicte del premi, «el treball destaca per la seva originalitat i és un bon representant dels valors de la cultura de pau». El jurat també ha subratllat la valentia de l’estudiant d’endinsar-se en un fenomen que es considera difícil d’abordar i ha emfatitzat la seva capacitat per a la crítica social.

Lourdes Estrada

L’Adrià amb el seu diploma i la tutora del treball de recerca

Més fotos

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *