El nostre Institut participa a la fase final de la Lliga de Debat 2018

Un equip de cinc alumnes de batxillerat del nostre Institut ha participat a la fase final de la Lliga de Debat que enguany s’ha celebrat a la ciutat d‘Elx de l’11 al 13 d’abril. Malgrat que no hem repetit l’èxit de la fase local, els nostres alumnes han gaudit de l’experiència i de l’intercanvi d’idees i opinions amb companys dels altres centres de Catalunya i del País Valencià que hi han participat.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat, que enguany ha estat “L’humor té límits?“.

L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular. L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

Podeu veure les imatges d’aquests tres dies aquí